از بی‌عدالتی فرهنگی دوری شود
کد خبر: 3691736
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
معاون استاندار خراسان جنوبی:

از بی‌عدالتی فرهنگی دوری شود

گروه فرهنگی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسانجنوبی گفت: باید در مقوله فرهنگی به شهرستان‌ها و نقاط روستایی نیز توجه شود تا مردم احساس تبعیض نکنند و در هیچ عرصه‌ای نباید اجازه بدهیم احساس بی عدالتی به وجود آید.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی اسماعیلی، امروز 25 بهمن، در پنجمین کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان اظهار کرد: سازمان اجتماعی کشور با دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده و تاکنون شش جلسه برگزار شده است و این جای بسیار امیدواری است که ایشان اهتمام ویژه به مسائل اجتماعی دارند.
وی با تاکید بر اینکه دولت توجه ویژه ای به مسائل اجتماعی دارد، افزود: از حضور مردم در مراسم راهپیمایی 22 بهمن قدردانی می کنم و امسال 30 درصد حضور مردم نسبت به سال قبل در این راهپیمایی بیشتر بوده است که البته این حضور مسئولیت همه ما را به عنوان دولت و کارگزاران بیشتر می کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسانجنوبی با بیان اینکه مردم همیشه پای نظام و انقلاب هستند و در صحنه حضور دارند و مسئولان باید کاری کنند که از مردم عقب نمانند، تصریح کرد: این استان شرایط ویژه‌ای دارد و در شاخص‌های اجتماعی وضعیت مناسبی دارد اما این نباید باعث شود که ما آرام بنشینیم و کاری انجام ندهیم بلکه باید فارغ از شعار به صورت عملی شاخص‌های اجتماعی استان را ارتقاء دهیم.

از بی‌عدالتی فرهنگی دوری شود
اسماعیلی بیان کرد: همه ما در مقابل مسائل اجتماعی مسئول هستیم و باید این گفتمان و حس مسئولیت و مشارکت اجتماعی را تقویت کنیم و استاندار خراسان جنوبی از همه سمن‌ها و کسانی که دل در گرو کاهش آسیبهای اجتماعی دارند حمایت می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه نگاه علمی به مسائل اجتماعی باید تقویت شود، افزود: خراسان جنوبی مهد فرهنگ است و این قابل کتمان نیست لذا باید از این فرهنگ غنی صیانت و آن را تقویت کنیم.
اسماعیلی با بیان اینکه بر اساس تحولات باید به روز و آمادگی لازم داشته باشیم، ادامه داد: باید فرهنگ سازی در جامعه بر اساس واقعیتها باشد چرا که امروز با افزایش آگاهی‌های جامعه دیگر نمی توان براساس نگاه های سنتی به فرزندانمان یک چیز غیرواقعی را بگوییم.
وی ادامه داد: باید با مجهز شدن به سلاح علمی بر مبنای واقعیتهای موجود موثر باشیم و همیشه اولین ارزیابی را در زمنیه کاری که انجام می‌دهیم از خود شروع کنیم چرا که مسئولان باید ملجأ مردم و نمادی از تمام خوبی‌هایی که مردم از ما در بحث های مردم داری و عدالت می‌خواهند باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: باید رقابت سازنده در تمام زمینه‌ها ایجاد کنیم و مطالبه‌گری در مسائل فرهنگی ایجاد شود و از رسانه‌ها هم می‌خواهیم ضمن بیان صادقانه پیشرفتها و کارهای انجام شده در مسائلی که لازم است انتقاد منصفانه داشته باشند.
نشاط و امید، تنها راه کاهش آسیب‌های اجتماعی
اسماعیلی با اشاره به اینکه راهی جزء ایجاد نشاط و امید در جامعه برای کاهش مسائل و آسیب های اجتماعی وجود ندارد، افزود: اولین کانون اجتماعی خانواده است و بیشتر تاکیدات سیره ائمه اطهار بر اهمیت و تحکیم بنیان خانواده است و اگر می‌خواهیم این کانون سالم بماند باید با سراغ آسیبها برویم که از کجا شروع می شود.
وی بیان کرد: بخشی از آسیب‌ها ناشی از مسائل اقتصادی و بخشی از ناشی از مسائل فرهنگی است که باید با نگاه علمی به سمت کاهش این معضلات برویم و باید تلاش شود خانواده ها را از ابتدا با همین رویکرد حفظ کنیم و هم در تشکیل خانواده ها کمک کنیم تا مشکلات بعدی ایجاد نشود.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه وضعیت خراسان‌جنوبی به لحاظ آسیبهای اجتماعی مطلوب است، افزود: اما همین مقدار کم این مسائل هم نباید باشد و بخشی از مشکلات طلاق ناشی از مسائل اقتصادی و بخشی به دلیل فقدان آموزش‌های به موقع و لازم به زوجین است.
وی با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی در کشور ضعیف است، عنوان کرد: باید فرهنگ کتابخوانی با با این وضعیت فضای مجازی که گریزی از آن نداریم در جامعه نهادینه و بیشتر تقویت کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی باید تاثیرگذار باشد، تاکید کرد: اولین قانع شونده این کارگاه‌ها باید خود مدیران باشند و اگر تاثیرگذار باشد ادامه و توسعه یابد اما اگر برگزاری این کارگاه‌های آموزشی برای رفع تکلیف و ارائه گزارش کار است درخواست می‌شود این کار انجام نشود البته ما بیشتر ارزیابی خواهیم کرد تا از انجام کارهای لغو جلوگیری شود.

از بی‌عدالتی فرهنگی دوری شود
ضرورت ایجاد تیم باشگاهی قوی ورزشی در خراسان‌جنوبی
اسماعیلی یادآور شد: از اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی می‌خواهیم تا زمینه ایجاد تیم باشگاهی قوی ورزشی در استان بررسی شود تا از آن در راستای نشاط اجتماعی حمایت کنیم.
انتهای پیام

captcha