همایش «نسبت کلام و حکمت» برگزار می‌شود
کد خبر: 3691751
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
به مناسبت بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی؛

همایش «نسبت کلام و حکمت» برگزار می‌شود

گروه اندیشه ـــ همایش نسبت کلام و حکمت به مناسبت بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی، چهارشنبه دوم اسفندماه در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌شود.

همایش «نسبت کلام و حکمت» برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا؛ همایش نسبت کلام و حکمت به مناسبت بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی، با سخنرانی حضور شهرام پازوکی، عبدالحسین خسروپناه، حامد ناجی اصفهانی، حسین هوشنگی، سید یدالله یزدان پناه، چهارشنبه دوم اسفندماه و از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان نوفل لوشاتو، خیابان شهید آرکلیان، شماره ۴، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌شود.

در افتتاحیه این همایش سیدمحمود یوسفی ثانی، مدیر گروه منطق موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران سخنرانی خواهد کرد و در ادامه و از ساعت ۱۴:۱۵ حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه با موضوع نسبت کلام و حکمت، ۱۴:۴۵ حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه با موضوع نسبت کلام و حکمت از منظر خواجه نصریالدین طوسی، ۱۵:۱۵ حامد ناجی با موضوع تفکر کلامی ـ حکمی ابن ابی جمهور در کتاب المجلی با ارائه سخنرانی می‌پردازند.

در بخش دوم این همایش نیز که از ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه آغاز خواهد شد حسین هوشنگی با موضوع پیامد‌های ادغام فلسفه و کلام از دیدگاه فلسفه کلام سخنرانی می‌کند و در ادامه نیز شهرام پازوکی با موضوع نسبت کلام و عرفان در اندیشه سید حیدر آملی به ایراد سخن می‌پردازد.

captcha