به گزارش ایكنا از فارس، سیدجواد زمانی، معاون امور استانهای اتاق بازرگانی ایران امروز، 25 بهمنماه در نشست مدیران آموزش اتاقهای سراسر کشور که در اتاق شیراز برگزار شد، گفت: یکی از وظائف ما در اتاقهای بازرگانی ارائه آموزش است که این مهم نباید تنها با برگزاری کلاس دنبال شود بلکه ارائه آموزشهای ما باید به گونهای باشد که باعث ایجاد تفکر خلاق و خلاقیت فکری شود.
وی با تأكید بر اینكه آموزش در بخش اقتصاد باید موتور محرک باشد، افزود: آموزش در اتاقهای بازرگانی باید به سمت فرا آموزش تغییر پیدا کند تا حرکت ما بر مبنای دانش و پیشرفتهای دنیا باشد.
زمانی با بیان اینکه آموزش یکی از بخشهای مهم و سنگین در کشور است، گفت: اگر امروز اقتصاد کشور نیاز به آموزشهای دیگر داشته باشد باید با تدابیر خلاقانه این آموزشها را با بهرهگیری از تجربیات کشورهای پیشرفته به مخاطبانمان ارائه کنیم همانطور که این رویه امروز در برخی از بخشهای کشور از جمله ورزش وجود دارد.
وی گفت: کلاسها و روشهای آموزشی ما باید خروجی متناسب داشته باشد تا فعال اقتصادی ما بهتر بتواند نقش خود را در سرمایهگذاری، تولید، رقابت، ایجاد اشتغال و ایجاد رفاه ایفا کند.
معاون اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: به نظر برخی آیا خدمات دهی ما به فعالان اقتصادی با برگزاری کلاسهای آموزشی امکانپذیر است؟ که باید گفت در حال حاضر آموزش به روشهای فعلی جوابگوی نیازهای ما نیست زیرا روش تعلیم در دنیا تغییر کرده و اقتصاد ما نیز وضعیت نامشخص و متفاوتی دارد.
وی ادامه داد: ما همه چیز در کشور داریم اما حدود هفت میليون نفر زیر خط فقر زندگی میکنند که بر این باوریم برای حل این مسائل با نگاه به بیرون نمیتوان مشکلات را رفع کرد بلکه باید به اراده داخل وابسته باشیم و نمیتوانیم با قهرمان بیاییم و برویم بلکه همه مردم ما باید به این باور برسند که باید قهرمان باشند.
زمانی اظهار كرد: در برخی کشورها افراد اقتصادی پس از موفقیت و پولدار شدن وارد سیاست میشوند اما در کشور ما افراد برای پولدار شدن وارد سیاست میشوند و هزینه میکنند تا وارد مجلس شوند.
انتهای پيام