دفاع از حرم اهل بیت رسول الله (ص) یک فریضه واجب است
کد خبر: 3691814
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
سردار احمد کریم پور:

دفاع از حرم اهل بیت رسول الله (ص) یک فریضه واجب است

کانون خبرنگاران نبأ ــ مشاور فرمانده نیروی سپاه قدس گفت: دفاع از حرم اهل بیت رسول الله (ص) توسط رزمندگان یک فریضه واجب است و شهيد يك هدیه گرانبهاییست که پدران و مادران شهیدان به انقلاب تقديم کرده اند.

به گزارش کانون خبرنگاران ايكنا، نبأ، سردار احمد کریم پور، استاد دانشگاه و مشاور فرمانده نیروی سپاه قدس در آئين یادواره شهدای جنگ های نامنظم استان بوشهر كه در محل حسينيه عاشقان ثارالله سپاه امام صادق (ع) برگزار شد، گفت: دوازده میلیون گلوله به سر رزمنده جنگ های نامنظم ریخته شد و اگر این رزمندگان چريك نبودند دشمن خاك كشور ما را فتح می کرد.

وي در ادامه اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب اسلامي نسبت به مدافعان حرم ارادت ویژه دارد، برای اینکه آنان مدافع هدف و مکتب اسلام و اهل بیت رسول الله (ص) هستند که در استان هاي قم، تهران، کاشان، بوشهر و... آموزش می دیدند و رفتند در غربت شهید شدند.

اولین مسئول اطلاعات و عملیات دفاع مقدس اشاره كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند«شهدای مدافع حرم اجر 2 تا شهید را دارند و منزلت و ثواب شهادت آنها به اندازه دو شهید است.

مشاور فرمانده نیروی سپاه قدس با بيان اينكه دفاع از حرم اهل بیت رسول الله (ص) توسط رزمندگان یک فریضه واجب است، افزود: شهيد يك هدیه گرانبهاییست که پدران و مادران شهیدان به انقلاب تقديم کرده اند.

وي شهدا را ثروت امام زمان (عج) عنوان کرد و گفت: شهدا انقلاب اسلامی ریشه اصلی مقابله با استکبار جهانی هستند.

کریم پور با اشاره به اينكه جبهه جنگ و صحنه دفاع مقدس یک قطعه ای از بهشت بود، گفت: جنگ و میدان دفاع مقدس به رزمندگان سبک زندگی خاصی می آموخت و آنها را همرنگ و همراه با فضای منطقه می کرد.

مشاور فرمانده نیروی سپاه قدس با اعلام اينكه موشک هاي برد 7 هزار متری ايراني طی 8 دقیقه هدف را مورد اصابت قرار مي دهند، اظهار كرد: 5 هزار و پانصد مراكز پدافند هوايي با تكنولوژي فوق مدرن كه توسط نيروهاي بومي طراحي و استقرار يافته است و تعداد 3500 آن فعال است و آسمان ايران تبديل به آسمان امن هوايي شده است و از طریق هوا دشمن نمی تواند وارد كشور ما شود و حتي موشك هاي ما مي توانند از فاصله 1400 کیلومتری دشمن را مورد اصابت قرار دهیم.

منصور مزارعی، همرزم شهید علیرضا ماهینی در اين يادواره؛ اخلاص، اعتماد و خدا باوری را از ویژگی های این شهید خواند و گفت: امداد خاموش و از خودگذشتگی از خصوصیات رزمندگان و شهدا بود و حتي در صحنه هاي جنگ شاهد اين بوديم كه جنگ های نامنظم توسط مردم مدیریت می شد.

يادآور مي شود: اهدا شاخه های گل به خانواده شهداي جنگ هاي نامنظم توسط دانش آموزان دبستان قرآنی ولایت بوشهر، اجراي گروه سرود «من پاسدارم»، تجلیل از خانواده شهید ماهینی توسط آيت الله صفايي بوشهري، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر و ذاكري حاج مرتضي طاهري مداح اهل بيت (ع) از ديگر برنامه هاي اين یادواره بود.

انتهای پیام/

خبرنگار: حامد فكوري

captcha