انتظارات خداوند از جمهوری اسلامی بیشتر است
کد خبر: 3691844
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
حجت الاسلام نکونام:

انتظارات خداوند از جمهوری اسلامی بیشتر است

انتظارات خداوند از جمهوری اسلامی بیشتر است گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خداوند از نظام جمهوری اسلامی که به خون شهدا و بر اساس عقاید پاک و نورانی امام شکل گرفته است انتظار بیشتری دارد لذا یک نازیبایی، گناه، کم کاری، ستم و اجحاف زیاد تلقی می‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری شب گذشته 25 بهمن‌ماه در شورای فرهنگ عمومی استان، مسئله آب را یک آزمون الهی و انزار خواند و گفت: باید نگران بود که مبادا قساوت و غفلت باعث گسترش عذاب الهی در جاهای دیگر شود زیرا تمام خواسته‌های خداوند اعم از آبسالی و خشکسالی بر اساس حکمت است تا انسان را متوجه کند و به او هشدار دهد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه نباید در میزان بارش‌ها کشورهای دیگر را با جامعه ایمانی مقایسه کرد، افزود: خداوند با جهان کفر به‌گونه‌ای دیگر برخورد می‌کند لذا آن‌ها محاسبه خود را دارند و ما محاسبه قرآنی، ایمانی و مکتبی خودمان را داریم.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه متأسفانه در جامعه با نازیبایی‌های فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و ... روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی برای رصد این نازیبایی‌ها و برنامه‌ریزی برای رفع آنان شکل گرفته است.
حجت‌الاسلام نکونام در ادامه تصریح کرد: خداوند از نظام جمهوری اسلامی که به خون شهدا و بر اساس عقاید پاک و نورانی امام شکل گرفته است انتظار بیشتری دارد لذا یک نازیبایی، گناه، کم کاری، ستم و اجحاف زیاد تلقی می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: نازیبایی‌ها زیاد هستند و نباید خودمان را فریب دهیم هرچند خوبی‌های بسیاری مانند اقبال جوانان به دین، حضور در نمازهای جمعه و جماعات و مراسمات وجود دارد اما نباید دچار غفلت‌های اعتقادی، سیاسی و ... شویم و فلسفه امر به معروف و نهی از منکر نیز گفتن همین نازیبایی‌هاست.
حجت‌الاسلام نکونام بر انجام برنامه‌ریزی در مدیریت باران و خشکسالی تأکید کرد و ادامه داد: اصلی‌ترین برنامه‌ریزی را دستگاه‌ها باید انجام دهند و مردم نیز در اجرای این برنامه‌ها طالب عدالت هستند که ببینند صرفه‌جویی در مصرف آب در ادارات، کشاورزی و صنعت رعایت می‌شود بنابراین آن‌ها هم رعایت می‌کنند.
پژوهش در جامعه غنا پیدا کند
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: آموزش و پژوهش هر کدام جایگاه خود را دارد و باید مورد توجه قرار گیرند لذا پژوهش جایگاه خود را در جامعه ما ندارد و باید غنا پیدا کند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید نسبت به رابطه دختر و پسر حساس باشند، عنوان کرد: فضا باید در دانشگاه‌ها باز باشد و بگیر و ببند و سخت‌گیری وجود نداشته نباشد اما این معنایش عدم نهی از منکر نیست لذا فضای دانشگاه‌ها باید سالم باشد که مسئولان دانشگاه‌ها در سالم‌سازی دانشگاه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: اخبار فرهنگی استان که در شورای فرهنگ عمومی بیان می‌شوند باید با هدف گسترش کارهای فرهنگی و ایجاد انگیزه در دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی باشد و یک انسجام در امور فرهنگی استان ایجاد شود.
حجت‌الاسلام نکونام راهپیمایی 22 بهمن سال جاری را لبیک به ندای رهبری و شکل‌گیری پیوندی عمیق بین امت و امام خواند و اظهار کرد: راهپیمایی 22 بهمن پیام‌های بسیاری داشت و مهم‌ترین آن‌ها این بود که مردم درصحنه‌اند و امیدوار بشویم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: اینکه همه مشکلات را از طرف دستگاه اجرایی ببینیم درست نیست و قوه مقننه باید با تصویب قوانین کارها را تسهیل کند و دستگاه قضایی هم نقش کلیدی و اساسی در خدمت‌رسانی به مردم دارد لذا دستگاه اجرایی در منظر مردم است و انتظارات از آن بیشتر است.
امام جمعه شهرکرد عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی در این سال‌های انقلاب کارهای خوب زیادی انجام داده‌اند اما آنچه باید بشود نیز زیاد است و گاهی سوء تدبیر و بازی گری مانع از ارتقا شده است که مردم این را نمی‌خواهند.
حجت‌الاسلام نکونام در ادامه تصریح کرد: مردم به جای جناح‌بازی و سیاست‌بازی از مسئولان کار و تلاش می‌خواهند لذا پیام 22 بهمن نیز تلاش و کار و خدمت مسئولان است.

captcha