قرآن محوری، اساس توسعه فرهنگی در مناطق آزاد است
کد خبر: 3691877
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

قرآن محوری، اساس توسعه فرهنگی در مناطق آزاد است

گروه فعالیت های قرآنی ــ مدیر فرهنگی و آموزشی منطقه آزاد ارس، با بیان اینکه قرآن محوری، اساس توسعه فرهنگی در مناطق آزاد است، گفت: این مسابقات با تاکید بیشتر بر مفاهیم قرآنی و نهج البلاغه برگزار می شود.

ابراهیم نصیری، مدیر فرهنگی آموزشی منطقه آزاد ارس، در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن در گفت وگو با ایکنا از آذربایجان شرقی، گفت: چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس ویژه ارسوندان، دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان منطقه آزاد ارس در محدوده شهرستان‌های خداآفرین و جلفا برگزار می شود.

قرآن، اساس توسعه فرهنگی در مناطق آزاد است

وی با بیان اینکه قرآن محوری اساس توسعه فرهنگی در مناطق آزاد است افزود: این مسابقات با تاکید بیشتر بر مفاهیم قرآنی و نهج البلاغه در سه گروه سنی زیر ۱۰سال و زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ تخصصی و عمومی، مفاهیم، اذان و نهج البلاغه و بر اساس آیین نامه شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد برگزار می شود.

نصیری، با بیان اینکه در این دوره از مسابقات 493 نفر شرکت کرده اند گفت: از این تعداد 255 نفر را بانوان و 238 نفر را آقایان تشکیل می‌دهد.

مدیرفرهنگی منطقه آزاد ارس افزود: در رشته مفاهیم 160 نفر، نهج البلاغه 49 نفر، حفظ عمومی 24 نفر، ترتیل 109 نفر تحقیق 27 نفر، حفظ تخصصی 34 نفر، اذان 48 نفر، صحیح خوانی 10 نفر و در گروه سنی زیر 15 سال نیز 32 نفر شرکت کرده اند.

نصیری تصریح کرد: بیشترین رشته‌ای که شرکت کنندگان در آن ثبت نام کرده اند در بخش مفاهیم و ترتیل است.

وی، با بیان اینکه دوره اول این مسابقات ۱۳۰ نفر و در دومین دوره ۳۲۰ نفر و در سومین دوره ۵۵۰نفر شرکت کرده بودند گفت: برگزاری منظم مسابقات قرآن در منطقه ارس در چهارسال گذشته عامل بسیار موثری در ترویج فرهنگ قرآن آموزی بویژه در گروه کودکان و نوجوانان بوده است.

مدیر فرهنگی منطقه آزاد ارس تصریح کرد: این رقابت‌ها صرفا توسط منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود و این رقابت‌های قرآنی از مسابقات قرانی دانش اموزان توسط آموزش و پرورش تفکیک شده است و می‌توان گفت افزایش شرکت کنندگان در این رقابت ها چشمگیر است.

گفتنی است چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس 25 و 26 بهمن ماه جاری در جلفا برگزار می شود.

captcha