کشف پیکر دیگر دریانوردان منوط به مباحث فنی است
کد خبر: 3691882
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
بهرامی:

کشف پیکر دیگر دریانوردان منوط به مباحث فنی است

گروه جهاد و حماسه ــ سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران گفت: انگیزه شرکت برای کشف پیکر دیگر دریانوردان بسیار بالاست اما همه اینها منوط به مباحث فنی است ما نه می‌توانیم امیدغیرممکن بدهیم و نه اینکه بازماندگان و خانواده ها را ناامید کنیم برای این منظور کار را به دست کارشناسان می‌سپاریم.

پنجشنبه/کشف پیکر دیگر دریانوردان منوط به مباحث فنی است

محسن بهرامی، سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به ورود پیکر ۳ تن از شهدای کشتی سانچی به کشورو برگزاری مراسم بدرقه و تشیع آنها در روز جمعه 27 بهمن ماه اظهار کرد: کشف پیکر سایر دریانوردان شهید کشتی سانچی نیازمند عملیات غواصی و تجسس و تفحص زیرآبی است که ما به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی منطقه ای که کشتی سانچی در آن غرق شده است در این زمینه با دشواری هایی روبرو هستیم.

وی ادامه داد: در این زمینه منتظر گزارشهای شرکت سالویج چینی هستیم تا آنها را پردازش و جمع‌بندی کنیم تا ببینم اساسا آیا امکان اعزام غواص به محل کشتی که در عمق 115 متری دریا قرار گرفته است وجود دارد یا خیر؟ در این بحث، همه جوانب باید به لحاظ فنی مورد بررسی قرار بگیرد ضمن اینکه نظر و پذیرش شرکت پیمانکار نیز برای اعزام غواص در این شرایط، حائز اهمیت است.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه کشف پیکر دریانوردان برای شرکت ملی نفتکش ایران در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: انگیزه شرکت برای کشف پیکر دیگر دریانوردان بسیار بالاست اما همه اینها منوط به مباحث فنی است ما نه می‌توانیم امیدغیرممکن بدهیم و نه اینکه بازماندگان و خانواده ها را ناامید کنیم برای این منظور کار را به دست کارشناسان می‌سپاریم.

بهرامی با اشاره به بیمه دریانوردان کشتی سانچی اظهار کرد: دریانوردان حادثه سانچی دارای دو بیمه بین‌المللی و داخلی هستند که روند مربوط به آنها درحال پیگیری است.

وی با بیان اینکه امیدواریم دستگاه‌های ذیربط همکاری‌های لازم را داشته باشد تا در قدم‌های بعدی بتوانیم حمایت‌های خود را از خانواده شهدای معظم سانچی داشته باشیم افزود: دراین زمینه باید پروسه های مربوطه نیز طی شود که اولین مرحله این پروسه، صدور گواهی فوت است.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به اینکه جانباختگان حادثه سانچی، شهید حین خدمت به شمار می‌روند، گفت: تردیدی در این زمینه در این عنوان وجود ندارد و ما هم منتظر تدوین لایحه ای برای شهدای حین خدمت هستیم. قطعا حق و حقوق شهدا و خانواده های آنها برای‌مان اهمیت دارد و هرجا که لازم باشد، ورود خواهیم کرد.

وی ادامه داد: عنوان شهید حین خدمت، افتخاری از سوی دولت است که برای جانباختگان حادثه سانچی درنظر گرفته شده است و البته شرکت ملی نفتکش ایران تمهیدات حمایتی را برای خانواده ها و بازماندگان شهدای سانچی اندیشیده و در دستور کارمان قرار گرفته است که به مرور اعلام خواهیم کرد. ما تلاش خواهیم کرد تا حقی از آنها ضایع نشود و حامی خانواده‌های‌شان هستیم.

انتهای پیام

captcha