مفاهیم نماز با زبان قابل فهم به نوجوانان ارائه شود
کد خبر: 3691891
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

مفاهیم نماز با زبان قابل فهم به نوجوانان ارائه شود

گروه فعالیت‌های قرآنی-دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی نماز خود عامل بستر ساز خوبی در جامعه است، نماز دارای فلسفه خلقت، رسالت و ظهور است که باید توسط کارشناسان تحلیل و در اختیار نوجوانان با زبان ساده و قابل فهم قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی، امروز، 26 بهمن در مراسم افتتاحیه مرحله مقدماتی بیست‌ودومین دوره مسابقات قرآن، نهج البلاغه و اذان ویژه فرزندان شرکت گاز استان که در دبیرستان اطهر اراک برگزار شد گفت: بین خواندن و اقامه نماز تفاوت‌ وجود دارد، .عبارت «اقم الصلاة» 17 بار و واژه‌های مرتبط با نماز 900 مرتبه در قرآن ذکر شده است.
وی تصریح کرد: خواندن نماز یک وظیفه شخصی است اما علاوه بر خواندن، دیگران را نیز به اقامه نماز دعوت کرد و زمینه خواندن نماز باید توسط والدین و مسئولان با ارائه برنامه‌های جذاب و کاربردی فراهم شود. اقامه این فریضه الهی باید در رفتار انسان موج بزند، ترک نماز توسط فرزندان محجبه و خانواده‌های مذهبی به دلیل نمایان نشدن آثار نماز در رفتار و اعمال است.
حجت‌الاسلام رودبارانی اظهار کرد: فرزندان به رفتار و اعمال والدین خود توجه زیادی می‌کنند، طبق تحقیقات اگر فرزند اثر مثبت اقامه نماز را در گفتار و رفتار والدین نبیند رغبتی به نماز نشان نخواهد داد .
وی ادامه داد: قرآن و نهج البلاغه سه حق خوانده شدن، تدبر و عمل به معانی را برگردن انسان دارند. نمی‌شود قرآن و نهج البلاغه را خواند اما تعمق نکرد، خواندن به تنهایی راهی به سمت هدایت ندارد، این دو کتاب ارزشمند نقشه گنجی هستند که باید در زندگی نهادینه شوند.
این مقام مسئول اضافه کرد: نوجوان بهتر است به صورت غیرمستقیم دعوت به نماز شوند. تدریج لازمه دعوت به خوبی‌هاست نباید خدمتی را انجام داد و بعد از مدتی رها کرد چون اثر برخی اقدامات سال‌های بعد مشخص می‌شود. قرآن دارای ابعاد بسیاری است که با توجه به گرفتاری کاری و ... باید اولویت بندی و بر حسب نیاز از آن استفاده شود.

حجت‌الاسلام رودبارانی در پایان گفت: نماز خود عامل بستر ساز خوبی در جامعه است، نماز دارای فلسفه خلقت، رسالت و ظهور است. تمام نکات نماز در قرآن ذکر شد که باید توسط کارشناسان تحلیل و در اختیار نوجوانان با زبان ساده و قابل فهم قرار گیرد./انتهای پیام

captcha