امارات میزبان کنفرانس بین المللی اقلیت های مسلمان
کد خبر: 3691895
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

امارات میزبان کنفرانس بین المللی اقلیت های مسلمان

گروه بین الملل ـ شهر ابوظبی در امارات میزبان کنفرانس بین المللی اقلیت های مسلمان برای بررسی چالش ها و فرصت های 500 میلیون مسلمان ساکن دنیای غرب است.

امارات میزبان کنفرانس بین المللی اقلیت های مسلمان / آمادهبه گزارش خبرگزاری ایکنا به نقل از پایگاه خبری dailytexanonline؛ این کنفرانس 8 می (18 اردیبهشت 97) با حضور بیش از 400 اندیشمند مسلمان از 130 کشور جهان آغاز به کار کرده و تا 9 می (19 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.


دکتر علی رشیدالنعیمی، رییس کمیته عالی برگزاری کنفرانس چهارشنبه (235 بهمن) در رابطه با اهداف این کنفرانس اظهار کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس گسترش صلح و احترام متقابل بین پیروان ادیان و فرهنگ ها و کمک به امنیت کودکان اقلیت های مسلمان در برابر خشونت و افراط گرایی و دفاع از حقوق فرهنگی و دینی این اقلیت ها مطابق با قوانین اساسی بین المللی است.


وی افزود: امروزه دنیا در بسیاری از جنبه ها به سوی جهانی شدن پیش می رود که این مساله متفاوت از چلش های دیگر است و برخی از اقلیت های مسلمان به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و موفقیت هایی کسب کرده و به عنوان یک عضو اصلی در توسعه آن کشورها تبدیل شده اند.


النعیمی تصریح کرد: با این وجود این اقلیت های مسلمان با چالش های زیادی مواجه هستند و برخی از آن ها قادر به ادغام در این جوامع نیستند؛ به همین جهت این کنفرانس از بیش از 400 رهبر مسلمان از 130 کشور دعوت کرده است تا این چالش ها را مورد بررسی قرار دهند.


بهبود موسسات اسلامی در دنیا برای ایجاد امنیت فکری و معنوی اقلیت های مسلمان و تشویق آن ها برای مشارکت در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، دستیابی اقلیت های مسلمان به تمدن پیشرفته از طریق تعامل مثبت با جامعه و طرح مبتکرانه برای مقابله با افراط گرایی و تقویت سیستم شهروندی و ادغام اجتماعی این اقلیت ها، بررسی وضعیت اقلیت های مسلمان در بافت جهانی و ارزیابی نقش اقلیت های مسلمان در توسعه چندگانگی فرهنگی در جوامعی که ساکن هستند، برخی از اهداف اصلی این کنفرانس است/.
انتهای پیام

 

captcha