جامعه‌المصطفی؛ علمدار اهل‌بیت(ع) و معارف آن در جهان
کد خبر: 3691930
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳

جامعه‌المصطفی؛ علمدار اهل‌بیت(ع) و معارف آن در جهان

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون فرهنگی جامعه‌المصطفی العالمیه، راه‌اندازی و ایجاد حدود ۵۰۰ مرکز قرآنی و دارالقرآن را از دستاوردهای جامعه‌المصطفی دانست و گفت: المصطفی امروز علمدار و پرچم‌دار اهل‌بیت(ع) و معارف آنان در جهان است.

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام رضا شاکری، معاون فرهنگی جامعه‌المصطفی العالمیه صبح امروز پنجشنبه 26 بهمن‌ماه در مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی که در تالار اهل‌بیت(ع) اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند، اظهار کرد: حدود 6700 نفر شرکت کنندگان از نمایندگی‌های المصطفی در داخل ایران و 5100 نفر نیز از نمایندگی‌های المصطفی در خارج ایران بودند و در مجموع از ۷۵ ملیت در این مسابقات شرکت کردند.
وی با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش مهارتی و معارفی برگزار شد، افزود: در این جشنواره سعی شد تا امکان حضور طلبه‌ها از سطوح و مقاطع مختلف فراهم شود، برهمین اساس با تعریف منابع در سطوح مختلف این امکان برای همه طلاب درهمه مقاطع تحصیلی فراهم شد و لذا این جشنواره به گروه خاصی اختصاص ندارد و نگاه صرفا نخبگانی نیز نداشته است.
حجت‌الاسلام شاکری با بیان اینکه کشف استعدادهای قرآنی از جمله اهداف مهم برگزاری این جشنواره است، گفت: ایجاد یک نهضت عظیم قرآنی در دنیا از دیگر اهداف این مسابقات می‌باشد، برهمین اساس این جشنواره در برخی از کشورها تاثیر زیادی داشت که یکی از دلایل آن حضور و نقش برجسته ایران در برگزاری این رویداد مهم بود.
وی ادامه داد: انس و الفت با معارف اهل‌البیت(ع) نیز از دیگر اهداف این جشنواره است و برهمین اساس افرادی که به نحوی در جامعه‌المصطفی حضور پیدا می‌کنند، عملا به بهانه این جشنواره، یک سیر مطالعاتی و تفصیلی در خصوص قرآن و احادیث را مد نظر قرا می‌دهند.
شاکری افزود: معرفی الگوهای قرآنی به مردم جهان نیز از دیگر اهداف این مسابقات است و امسال برای اولین بار تمامی مجموعه المصطفی درگیر بحث جشنواره بودند، یعنی کارمندان، اساتید و همه افرادی که به نحوی در جامعه المصطفی هستند، در کنار طلبه‌ها قرار گرفتند و به عنوان متسابقین نقش آفرینی کردند. امسال برای خانواده‌های متسابقین نیز مسابقات قرآن به‌صورت مستقل برگزار شد.
معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: المصطفی امروز علمدار و پرچم‌دار اهل بیت(ع) و معارف آنان در جهان است و در این زمینه توانسته اقدامات موثری را برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) انجام دهد.
وی اظهار کرد: طلاب  جامعه‌المصطفی باید در قرائت قرآن و زیبا خواندن آن توانایی داشته و دیگر اینکه حافظ قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه باشند و برهمین اساس طرح جامع حفظ قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در المصطفی برگزار می‌شود.
وی راه‌اندازی و ایجاد حدود ۵۰۰ مرکز قرآنی و دارالقرآن را از دیگر دستاوردهای جامعه‌المصطفی دانست و گفت: امروز فارغ‌التحصیلان المصطفی، در کنار صدها رسالت تبلیغی، تدریسی و... که دارند، عهد دار این رسالت بزرگ نیز هستند تا مرکز قرآنی را در شهر و یا کشور خود تاسیس کنند.

انتهای پیام

captcha