حوزه طب ما الگوی جامع برآمده از دین ندارد
کد خبر: 3691946
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
حجت‌الاسلام هاجری:

حوزه طب ما الگوی جامع برآمده از دین ندارد

گروه حوزه‌های علمیه ــ دبیر دانش‌آموختگان حوزه و دانشگاه در اولین نشست مجمع عالی طلاب پزشک و کارشناس حوزه سلامت گفت: در زمینه طب اسلامی در کشور الگوی جامع برآمده از دین نداریم و در این زمینه نیازمند افراد متخصص هستیم.  

الگوهای اداره کشور التقاطی است

به گزارش خبرنگارایکنا حجت‌الاسلام والمسلمین هاجری امروز 26 بهمن ماه در اولین نشست مجمع عالی طلاب پزشک و کارشناس حوزه سلامت که در انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد گفت: امروز شکاف میان حوزه و دانشگاه وجود دارد و کسانی می‌توانند آن را رفع کنند که هم دروس حوزه و هم دانشگاهی را خوانده‌اند و در هر دو زمینه متخصص باشند.

دبیر دانش‌آموختگان حوزه و دانشگاه تصریح کرد: الگوی اداره کشور التقاطی است و ما الگوی جامع بر آمده از دین نداریم؛ گاهی روش ما برگرفته از الگوهای غربی، گاهی شرقی و گاهی مخلوطی از اسلامی و غربی و شرقی است و به همین دلیل مشکلات امروز را شاهدیم.

وی اظهار کرد: این الگو را حتی دانشگاهیان متدینین هم نمی‌توانند ارائه بدهند زیرا با دروس حوزه آشنا نیستند و از طرفی در حوزه نیز دروس خارج در حد درس خارج قبل از انقلاب است؛ بنابراین کسانی لازم هستند که تخصص هر دو حوزه را دارند و زبان هر دو را می‌دانند و این کارِ حوزویان متخصص در رشته‌های دانشگاهی است.

دبیر دانش‌آموختگان حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این کار، وجوب کفایی و رسالت تاریخی بر عهده همه کسانی است که در این زمینه درس خوانده‌اند؛ اگر می خواهند وظیفه شرعی و دینی خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: البته کارهای بزرگی انجام شده ولی نیاز به حرکت جهادی در این زمینه داریم و با گذاشتن وقت محدود کار انقلاب پیش نخواهد رفت به ویژه اینکه در حوزه اقتصاد و طب و دین و سلامت، خلاهای زیادی داریم.

هاجری بیان کرد: انقلاب و نظام و کشور ما امروز به نسل فاخر خود نیاز دارد و باید جمع‌های علمی حوزوی و دانشگاهی علاقه‌مند را نظام‌مند و سامان‌مند کنیم و آبروی خود را برای این کار هزینه کنیم.

وی افزود: در دوره جنگ، همه با اخلاص و بدون توجه به مسائل مادی به دفاع از کشور پرداختند و امروز نیز این روحیه در عرصه طب اسلامی لازم است.

این محقق و استاد حوزه بیان کرد: باید به مراجع و نظام در مسائلی که به آن اشراف ندارند نسخه و مطلب ارائه دهیم زیرا وقتی طلابی که پزشک هستند وارد این عرصه شوند مورد پذیرش خواهد بود و البته کارها باید در قالب جمعی شکل بگیرد.

انتهای پیام/

captcha