کارکرد اصلی مسابقات قرآن جریان سازی در سطح جامعه است
کد خبر: 3691947
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰

کارکرد اصلی مسابقات قرآن جریان سازی در سطح جامعه است

گروه فعالیت‌های قرآنی- دبیرفنی چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج‌البلاغه منطقه آزاد ارس، با بیان اینکه برگزاری این مسابقات در عین اینکه برنامه تبلیغی و ترویجی است، اظهار کرد: کارکرد اصلی برگزاری مسابقات قرآن جریان سازی قرآنی در سطح جامعه می باشد.

سیدمحمد حسین بلاغی مبین، دبیرفنی چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج‌البلاغه منطقه آزاد ارس  در گفت وگو با ایکنا از آذربایجان شرقی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی در منطقه آزاد ارس و جلفا متفاوت تر از سایر مناطق کشور است، گفت:  با توجه به حضور گردشگران و جمعیت ورودی این منطقه یک منطقه کاملا حساس و کلیدی است و اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در این منطقه حساسیت خاصی دارد.

کارکرد اصلی مسابقات قرآن جریان سازی در سطح جامعه است

وی، گفت: سال گذشته با توجه به دعوت منطقه آزاد ارس بخشی از مسائل فنی مسابقات قرآن برعهده موسسه فرهنگی و قرآنی طارق تبریز بود ولی امسال شاکله فنی مسابقات از ابتدا  برعهده کارشناسان موسسه بوده است.

کارکرد اصلی مسابقات قرآن جریان سازی در سطح جامعه است

بلاغی مبین، با بیان اینکه برگزاری این مسابقات در عین اینکه برنامه تبلیغی و ترویجی است، اظهار کرد: کارکرد اصلی برگزاری مسابقات قرآن جریان سازی قرآنی در سطح جامعه می باشد.

کارکرد اصلی مسابقات قرآن جریان سازی در سطح جامعه است

دبیر فنی چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج‌البلاغه منطقه آزاد ارس، افزود: امیدواریم سال به سال که مسابقات در این منطقه برگزار می شود شاهد رشد کمی و کیفی مسابقات باشیم و همچنین کسی که 5 الی 6 سال پشت سرهم در مسابقات حضور می یابد نسبت به سایر افراد ویژگی متمایزی داشته باشد.

وی ادامه داد: برای مسابقات نهج البلاغه حکمت به سه قسمت تقسیم شده و شرکت کنندگان امسال حکمت های 1 الی 150 نهج البلاغه ترجمه  محمد دشتی انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه کارکرد اصلی مسابقات قرآن جریان سازی در سطح جامعه است افزود: یکی از مهم ترین بخش های این مسابقات رشته اذان بود که خوشبختانه در بخش اذان میزان شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته  بیش از دو برابر افزایش داشته و با رشد 100 درصدی مواجه شده است.

کارکرد اصلی مسابقات قرآن جریان سازی در سطح جامعه است

پرورش 40 حافظ قرآن در منطقه آزاد ارس

 بلاغی مبین، تاکید کرد: همچنین در بخش حفظ تخصصی شاهد رشد دوبرابری هستیم  که امسال حدود 40 نفر حافظ قرآن در منطقه آزاد ارس پرورش یافته است.

وی با اشاره به مستقر شدن بخش استاد مشاور در این دوره از مسابقات گفت: این کار دارای چندین ویژگی است که اولا شرکت کننده نکات مثبت و منفی اجرای خود را میداند دوم اینکه با توجه به انعقاد تفاهم نامه با موسسات قرآنی منطقه شرکت کنندگان جهت آموزش بیشتر با تخفیف 50 درصد به این موسسات معرفی خواهند شد و سوم اینکه تمامی شرکت کنندگان زیر 15سال هدیه فرهنگی دریافت می کنند.

کارکرد اصلی مسابقات قرآن جریان سازی در سطح جامعه است

 دبیر فنی چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج‌البلاغه منطقه آزاد ارس، در ادامه هیئت داوران این دوره از مسابقات را آقایان استاد وحید غفران نیا، استاد محمدجباری، استاد ابراهیم عبدی، استاد اکبرشوقی و استاد بخت آور اعلام کردند.

حضور فعال موسسات قرآنی در برگزاری مسابقات

بلاغی مبین با بیان اینکه برگزاری این دوره از مسابقات با همکاری موسسات قرآنی منطقه آزاد ارس برگزار می شود، گفت: برای اینکه موسسات قرآنی در منطقه فعال باشند مقرر شد ثبت نام کنندگان توسط موسسات قرآنی ثبت نام نمایند که خوشبختانه توانستیم امسال در این زمینه موفق عمل نماییم.

دبیر فنی چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج‌البلاغه منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: کلیه مسائل فنی برگزاری این دوره از مسابقلت برعهده موسسه فرهنگی و قرآنی طارق تبریز است که نتایج داوری نیز روز چهارشنبه دوم اسفندماه سالجاری در مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد.

captcha