«وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ»؛ تأكیدی بر اطلاع‌رسانی دستاوردها/ لزوم استفاده از كلام روان و همه فهم
کد خبر: 3692023
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
آیت‌الله دستغیب:

«وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ»؛ تأكیدی بر اطلاع‌رسانی دستاوردها/ لزوم استفاده از كلام روان و همه فهم

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر اینكه دستاوردهای انقلاب در صدا و سيما باید با كلامی روان و همه فهم تبیین شود، گفت: انتظار می‌رود كه صدا و سیما با مصداق آیه 55 سوره ذاریات در تمام ابعاد اطلاع‌رسانی خوبی داشته باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 27 بهمن‌ماه در دیدار با معاون سیمای صدا و سیمای فارس گفت: در این چهار دهه موفقیت‌های خوبی در مباحث اعتقادی در صدا و سیما به دست آمده است، البته چون کار صدا و سیما حالت تدریجی داشته، شاید به چشم برخی نیاید اما صدا و سیما شبانه روزی در خدمت رشد فکری اجتماع است و این تنها اختصاص به رادیو معارف و سیمای قرآن که به‌صورت تخصصی مقوله‌های معرفتی را دنبال می‌کنند ندارد، بلکه مجموعه شبکه‌ها در این حوزه‌ها خوب بوده‌اند.
وی افزود: در مباحث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز کارهای بسیار خوبی در صدا و سیما انجام شده اما انتظار بیشتر است که اگرچه مردم اطلاع خوبی داشته باشند اما به مصداق آیه 55 سوره ذاریات «وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ؛ و پند ده كه مؤمنان را پند سود بخشد».
آیت‌الله دستغیب در ادامه ضمن قدردانی از انعكاس مطلوب راهپیمایی 22 بهمن افزود: اگر بگوییم این تولیدات مکمل حرکت بزرگ و ارزشمند مردم است به بیراهه نرفته‌ایم. این شکوه حضور مردم به تعبیر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) 22 بهمنی تماشایی را رقم زد.‌

وحدت و انسجام بین ملت با قوت و قدرت برقرار است
وی ادامه داد: این حضور نشان داد وحدت و انسجام بین ملت با قوت و قدرت برقرار است و پشتیبانی و حمایت آن‌ها از نظام جمهوری اسلامی و استوانه نظام، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به واسطه این حضور تماشایی اثبات شد و این حضور پاسخی قاطع به آمریکا و رژیم صهیونیستی و ایادی آن‌ها بود که هرگز حاضر نیستند واقعیت‌های جامعه ما را بپذیرند و به طور مستمر در رسانه‌های خود دروغ‌بافی می‌كنند.

مسئولیت رسانه‌ها در برابر بلندگوهای استکباری بسیار حساس است
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری رسالت و جایگاه خطیر رسانه‌ها گفت: مسئولیت رسانه‌ها در برابر بلندگوهای استکباری بسیار حساس است که هم توطئه‌های آنان را افشا کنند و هم واقعیات را به رخ جهانیان بکشند تا مردم از پیر و جوان، مرد و زن و تمام آحاد با وجود آنکه درگیر مشکلات هستند حاضر به چشم‌پوشی از نظامِ برآمده از این انقلابِ توحیدی نیستند.
وی گفت: این حضور مردم نوعی تذکر به کارگزاران دولت است که البته در تلاش برای رفع مشکلات هستند اما مطالبات بالاست و امیدواریم خداوند در تحقق تلاش مسئولان برای محقق ساختن مطالباتِ برحقِ مردم یاریگر آنان باشد.

مردم باید با زبانی ساده نسبت به دستاوردهای نظام آگاهی بیشتری پیدا كنند
آیت‌الله دستغیب با تأكید بر اینكه شکرانه وجود مردمی که چنین پشتوانه عظیمی برای کشور هستند این است که کارگزاران به رفع مشکلات اهتمام داشته باشند، گفت: مردم باید با زبانی ساده نسبت به دستاوردهای نظام در این چهار دهه آگاهی بیشتری پیدا کنند، البته میزگردهای تخصصی و فنی در این زمینه در صدا و سیما وجود دارد اما گاه این برنامه‌ها برای عامه مردم قابل استفاده نیست.
قائم مقام جامعه روحانیت شیراز اظهار كرد: مخاطب خاص که با زبان فنی مسائل آشنایی دارد از این برنامه‌ها استفاده می‌کند اما برای عوام، دستاوردها و رهاوردهای انقلاب باید به زبانی ساده تبیین شود تا اگر به عنوان مثال از یک جوان عادی سئوال می‌شود بتواند با عنوان و سرفصل موارد را برای خود و دیگران تشریح کند.
وی با یادآوری منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در اجلاس خبرگان گفت: معظم‌له فرمودند که خبرگان هم باید در این زمینه سهیم باشند و در همین راستا هیئت اندیشه‌ورز تشکیل شود تا مروری بر 40 سال انقلاب اسلامی انجام و مشخص شود در کدام نقاط اهداف محقق شده و در چه مواردی حرکت مطلوبی به سرعت طی نشده و یا احیاناً وضعیتی منفی ایجاد شده است.

تشكیل 6 كارگروه برای احصای روند انقلاب در مجلس خبرگان رهبری
آیت‌الله دستغیب ادامه داد: در همین راستا مجلس خبرگان و به ویژه هیئت رئیسه، پیگیری مستمر را در این پنج ماهه داشته و شش کارگروه برای مقدمات کار ایجاد شده و این می‌تواند موفقیت بزرگی باشد که در چهلمین سال انقلاب نگرش دقیق و عمیقی از فراز و فرودهای راه طی شده به دست آید تا برای عامه مردم و مسئولان و صاحب‌نظران شاخص خوبی در دسترس باشد.

با كلامی روان و همه فهم، دستاوردهای مختلف انقلاب تبیین شود
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، گفت: مناسب است در صدا و سیما کسانی که می‌توانند با کلامی روان و همه فهم دستاوردهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را تبیین کنند به‌صورت مستمر در برنامه‌هایی حضور داشته و نتیجه کار در قالب مجموعه‌هایی در اختیار همگان قرار گیرد.

 باید از همه تربیون‌ها برای بحث اشتغال در جامعه استفاده شود
آیت‌الله دستغیب ادامه داد: به عنوان مثال در بحث اشتغال که مبتلا به جامعه است باید از همه تریبون‌های مختلف اعم از رسانه‌ها و تریبون نماز جمعه استفاده شده و بر اهمیت کارآفرینی و ارزشمندی تلاش برای معاش تأکید شود. برخی مسائل هم شاید در ظاهر کم اهمیت تلقی شود اما می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، به عنوان مثال مصرف درست و به اندازه آب و برق از آن جمله است که فعلی کوچک در سبک زندگی می‌تواند اثری بزرگ بر اقتصاد کشور داشته باشد.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) همچنین گفت: در برنامه‌های سیاسی و اجتماعی باید مجریان و کارشناسان از لحاظ علم و اطلاع و شیوه‌های بیان، پخته و دوره دیده باشند که گاه یک جمله می‌تواند آسیب بسیاری ایجاد کند و تمام برنامه‌سازان باید وحدت جامعه را مدنظر قرار دهند.
وی اظهار كرد: در مباحث مرتبط با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) شاهد حضوری فعال در زمینه‌های فکری و فنی صدا و سیما بودیم و برنامه‌ای که تحت عنوان استودیو حرم انجام شد کاری ماندگار و پر اهمیت بود و همچنین برنامه صلوات خاصه و زیارت حضرت احمد بن موسی(ع) و اعلام برنامه‌ها که از طریق معاونت فرهنگی و روابط عمومی انجام می‌شود هم اطلاع مردم را افزایش می‌دهد و هم گامی در راستای جذب مردم به این خاندان کریم است.

تولید سریال احمدبن موسی(ع) تا حد خوبی پیش رفته است
آیت‌الله دستغیب بیان كرد: گام بزرگ‌تر ساخت سریال حضرت احمدبن موسی(ع) امین ولایت است که تا حد خوبی هم پیش رفته و مرحله فیلمنامه و سپردن کار به کارگردانی مناسب و مجرب بسیار اهمیت دارد و تأمین بودجه که توسط صدا و سیما، شورای شهر و حرم مطهر انجام می‌شود نیز باید در موقع خود انجام شود.
انتهای پیام

captcha