13 بقعه شیراز، میزبان سوگواران یاس نبوی می‌شوند
کد خبر: 3692033
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

13 بقعه شیراز، میزبان سوگواران یاس نبوی می‌شوند

گروه اجتماعی ـ مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی ویژه شهادت حضرت زهرا(س) در 13 بقعه متبركه شهر شیراز خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، جواد یزدانی، مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 27 بهمن گفت: همه ساله براساس دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه برنامه سوگواری و عزاداری دهه دوم فاطمیه دوم در رثای بانوی بزرگ اسلام تحت عنوان سوگواره یاس نبوی برگزار می‌شود که امسال نیز این ویژه برنامه در 13 بقعه متبرکه و امام زاده شاخص شهر شیراز برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینكه این مراسم از روز شنبه، 21 بهمن‌ماه جاری آغاز و به‌مدت 10 شب در بقاع متبرکه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود، گفت : در محل حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) این مراسم از 27 بهمن به‌مدت 6 شب با سخنرانی حجت‌الاسلام احدی و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت و در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) این مراسم از 28 بهمن با سخنرانی حجت‌الاسلام ذوالانواری و مداحی زرین قلم به مدت پنج شب برگزار می‌شود.
یزدانی با تصریح اینکه مراسم عزاداری و سوگواری دخت پیامبراکرم(ص) در محل قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) از 21 بهمن به‌مدت 10 شب با حضور مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی حجت‌الاسلام تجرد برگزار می‌شود، افزود: در محل بقعه متبرکه سیدنظام الدین محمود(ع) شاهداعی الی‌الله مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) به‌مدت 4 شب از 29 بهمن با سخنرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.
وی گفت: همچنین در محل امامزاده سید شمس‌الدین میرآخر(ع) این مراسم در 30 بهمن‌ماه جاری با سخنرانی دکتر حسنی و مداحی معلمی فرد برگزار خواهد شد و مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) به‌میزبانی حرم مطهر سیدتاج الدین غریب(ع) از یکم اسفندماه به‌مدت 3 شب با سخنرانی حجت‌الاسلام اسدی و مرثیه‌سرایی مداحان سیدمصطفی زارع و جعفر دهقان برگزار م‌ شود که تمام عزاداران در این مراسم از محل اجرای نیات موقوفات اطعام می‌شوند.
مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان كرد: در محل امامزاده سیدمحمد(ع) قصرالدشت نیز مراسم سوگواره یاس نبوی در روز دوشنبه، 30 بهمن بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و سه‌شنبه یکم اسفندماه در ساعت 10صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام دانش و با مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.
یزدانی با بیان اینکه در آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) صغاد این مراسم به‌مدت 3 روز ویژه خواهران برگزار می‌شود، افزود: در محل این آستان مقدس مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) ویژه بانوان از 29 بهمن به مدت سه روز از ساعت 10 لغایت 12 صبح با مداحی خانم ساجدی و سخنرانی حجت‌الاسلام عاشوری است.
وی با تصریح اینکه در امامزاده اسماعیل(ع) بازار وکیل این مراسم در روز شهادت از ساعت 9 صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام حدائق و با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار خواهد شد، افزود: مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه در آستان مقدس امامزادگان سیدمحمد(ع) دهپیاله و سید حسین(ع) دروازه اصفهان از 29 بهمن به‌مدت 3 شب میزبان عزاداران خواهند بود که در این مراسم حجت‌الاسلام روحانی و مظفری ایراد سخن خواهند کرد و با حضور مداحان اهل بیت(ع) نوای نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی طنین‌انداز می‌شود.
یزدانی ادامه داد: همچنین در محل امامزاده سید صادق(ع) مهدی آباد این مراسم از 29 بهمن به مدت سه شب با سخنرانی حجت‌الاسلام صفری و مداحی سلیمی و در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) دودج خرامه این مراسم در روز شهادت با سخنرانی سخنرانان برجسته و مرثیه‌سرایان برگزار خواهد شد.
مسئول روابط عمومی اوقاف فارس در پایان یادآور شد: برپایی خیمه‌های معرفت دینی، برگزاری شب شعر فاطمی با حضور شعرای برجسته آئینی و محلی، قرائت خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا(س)، برگزاری همایش حجاب و عفاف با الگوپذیری از شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)، برپایی نمایشگاه یاس نبوی با محتوای مباحث و تصاویر مربوط به سبک زندگی فاطمی از جمله برنامه‌هایی هستند که در این ایام در جوار بقاع متبرکه شاخص استان در قالب طرح سوگواره یاس نبوی اجرا می‌شوند.

انتهای پيام

captcha