انقلاب اسلامی ایران از بزرگترین نعمت های خداوند
کد خبر: 3692073
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴

انقلاب اسلامی ایران از بزرگترین نعمت های خداوند

کانون خبرنگاران نبأــ امام جماعت مسجد باب الحوائج(ع) گفت: یکی از بزرگترین نعمت هایی که خداوند روزی ما کرده است نعمت انقلاب اسلامی ایران است نعمتی که همراه خود آرامش، امنیت، رفاه و.. را به همراه داشته است.

انقلاب اسلامی ایران از بزرگترین نعمت های خداوند

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسین علوی‌گرگانی، امام جماعت مسجد باب الحوائج(ع) تهران با موضوع نعمت های الهی با حضور نمازگزاران در مسجد مذکور برگزار شد.
حجت‌الاسلام علوی‌گرگانی در ابتدا درباره نعمت انقلاب گفت: به کوری چشم دشمنان نظام اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم انقلابی که تاکنون منافقان زیادی سعی در براندازی آن را داشته‌اند در عین حال با هوشیاری رهبر معظم انقلاب نتوانستند به نیت های شوم خود دست پیدا کنند، خداوند متعال در آیه 152 سوره بقره فرموده مرا یاد کنید تا من هم شما را یاد کنم! در توضیح این آیه باید بگویم مراد یاد عاطفی که ما بین والدین و فرزندان وجود دارد نیست بلکه یاد در ذات احدیت به معنی سپاسگزاری از نعمت های بی شمار اوست که به ما ارزانی کرده است نعماتی که طبق بیان آیات قرآن به شمارش نمی‌آید و هیچ احدی نمی‌تواند شکر تک تک این نعمت ها را به نحو کامل آن به جا آورد چراکه در حدیثی قدسی خداوند متعال به حضرت موسی(ع) فرمود توفیق شکر نعمت هایم خودش نعمتی با ارزش خواهد بود.
وی ادامه داد: نباید نسبت به مشکلاتی که در طول زندگی برایمان به وجود می‌آید ناسپاسی کنیم به گونه‌ای که گاهی ممکن است کلمات کفرآمیز بر زبانمان جاری شود و این مسئله را اهل بیت(ع) در موارد زیادی به یاران خودشان یادآوری کرده‌اند، ابوهاشم جعفری از شاگردان امام هادی(ع) است نقل می‌کند مشکلات زیادی برایم به وجود آمده بود به همین دلیل به محضر حضرت رسیده و قصد گله‌مندی داشتم قبل از اینکه شروع به سخن گفتن کنم حضرت فرمود ابوهاشم آیا به یاد نعمت های بسیاری که خداوند به تو عطا کرده هستی.. بدانکه مشکلات موجود در زندگی همه نوعی امتحان الهی است که در مقابلش اجر و ثواب زیادی به تو عنایت خواهد شد.
علوی‌گرگانی افزود: یکی از بزرگترین نعمت های که خداوند روزی ما کرده است نعمت انقلاب اسلامی ایران است نعمتی که همراه خود آرامش، امنیت، رفاه و.. را به همراه داشته با این حال متأسفانه بسیاری از ما گاهی از اوقات شاید به جهت فزونی نعمت سعی می‌کنیم در اثر نادانی آب در آسیاب دشمن بریزیم و انقلابیون را ناراحت کنیم به گونه‌ای که در اثر تحریکات غربی ها ضرر های زیادی را حتی به اموال بیت المال زده و از مدعیان دفاع از حقوق ملت هستیم! در صورتی که چنین فعالیت های جاهلانه جز خوشحالی دشمنان هیچ ثمره دیگری نخواهد داشت.
امام جماعت مسجد باب الحوائج(ع) در پایان گفت: در شهر مدینه شخص یهودی به دنبال انگشتر خود می‌گشت تا اینکه با مسلمانی روبرو شد که انگشتر را پیدا کرده بود و به او تقدیم کرد در این هنگام شخص یهودی پرسید به چه دلیل چنین شی ارزشمندی را صرف هزینه های خود نکردی گفت من با اینکه مشکلات بسیاری داشتم ولی وقتی به یاد بررسی حساب روز قیامت و حضور پیامبر خدا(ص) و حضرت موسی(ع) که پیامبر شماست افتادم از اینکار صرف نظر کرده و توکل بر خود کردم! تعجب آور است که بسیاری از مردم به فکر شرمندگی خون شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) نیستند آنانی که به وجود آورنده این امنیت و رفاه هستند پس باید بدانیم همه ما در قبال خون شهدا مسئول هستیم و تکالیفی را از این بابت باید به دوش بکشیم.
محمد ایمانی‌مهر

انتهای پیام/

captcha