راهپیمایی در روز شهادت ام‌ابیها(س)؛ نمایشگاه عشق به اهل بیت(ع)/ مردم به خاطر دین و اسلام پای انقلاب ایستاده‌اند
کد خبر: 3692076
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
آیت‌الله علم‌الهدی:

راهپیمایی در روز شهادت ام‌ابیها(س)؛ نمایشگاه عشق به اهل بیت(ع)/ مردم به خاطر دین و اسلام پای انقلاب ایستاده‌اند

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه مشهد با بیان اینکه مردم به خاطر دین و اسلام، پای انقلاب ایستاده‌اند، گفت: مردم به خاطر دینی و اسلامی بودن این نظام از آن حمایت می‌کنند و در راهپیمایی 22 بهمن، همگان برحسب عاطفه دینی‌شان آمدند لذا راهیپمایی روز شهادت حضرت زهرا(س) نیز نمایشگاه عظیم دیگری از عشق مردم به اهل بیت(ع) است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی علم‌الهدی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز، 27 بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر امام رضا(ع)، ضمن تشکر از حضور باشکوه مردمی در راهپیمایی 22 بهمن ماه، بیان کرد: ملت دلاور، شجاع، مقاوم و پایدار در خط این نظام، برای یک‌بار دیگر در پهنه 40 ساله عمر انقلاب اسلامی، اقتدار جمهوری اسلامی را در حمایت‌های مردمی به دشمنان روی کره زمین نشان دادند.
وی ابراز کرد: بنده در هفته گذشته عرض کردم راهپیمایی 22 بهمن برحسب فرموده خدا در آیه 120 سوره توبه، عبادت است، که این آیه می‌فرماید «قدم نمی‌گذارند در یک مسیر راهپیمایی و قدم گذاشتن مگر این‌که برای آن‌ها در این قدم گذاشتن، عمل صالح ثبت می‌شود» و گفتیم روی کره زمین هم بگردید، هیچ قدم گذاشتنی به‌اندازه قدم گذاشتن در 22 بهمن، کفار را به غیظ نمی‌آورد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با بیان این‌که رسانه‌های داخلی وابسته به دشمن، خط استهزا و تمسخر قرآن را پیش گرفتند، مطرح کرد: دیدید چگونه کفار از این قدم‌های شما به غیظ درآمدند، اما بعضی از جریان‌ها، سایت‌ها و رسانه‌های داخلی وابسته به دشمن، آیه قرآن و این مطلب را استهزا کردند؛ نه آیه و نه معنای آیه را نوشتند و از قول ما گفتند، قرآن گفته راهپیمایی 22 بهمن ثواب است، آیا زمان پیغمبر(ص) راهپیمایی 22 بهمن بوده است؟!
دشمن می‌خواهد نظام و انقلاب ما را از قرآن جدا کند
آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در حالی‌ که من آیه قرآن را خواندم، معنا کردم و مصداق آیه را مشخص کردم که در روی کره زمین تنها راهپیمایی که کفار را به غیظ می‌آورد، این راهپیمایی است؛ اما این سایت‌های وابسته آمدند این را به حالت استهزا نوشتند، صدای استعماری انگلیس، بی‌بی‌سی به نقل از این‌ها قضیه را بازنشر داد؛ این‌ها وابسته هستند و جریانات سیاسی آنان وابسته به دشمن است، دشمن می‌خواهد انقلاب و نظام ما را از قرآن و دین جدا کند.
مردم به خاطر دین و اسلام، پای انقلاب ایستاده‌اند
امام‌جمعه مشهد با تأکید بر این‌که مردم به خاطر دین، پای انقلاب ایستاده‌اند، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد بگوید انقلاب و نظام به دین و قرآن ربط ندارد، در حالی که شما مردم به خاطر دین پای نظام و انقلاب ایستاده اید، وقتی یک نفر آیه قرآن می‌خواند و به آیه قرآن استشهاد می‌کند که حمایت مردم روز 22 بهمن در راهپیمایی بر عبادت دلالت دارد؛ اما آنان مسخره می‌کنند و آن‌قدر شیطان هستند که خود آیه و معنای آن را نمی‌گویند.
وی افزود: این شیطنت‌ها دلالت می‌کند بر اینکه این جریان‌های سیاسی که این سایت‌ها را دارند، برای رسیدن به قدرت در این مملکت و دست دادن با دشمن‌های خدا، پای همه‌چیز ایستاده اند و حاضرند قرآن را هم انکار کنند، درحالی‌که من آیه قرآن خواندم.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه بعضی آقایان گفتند شما گفتی نص صریح؛ درحالی‌که این دلالت استشهادی قرآن است؛ مطرح کرد: بنده نص گفتم اما مقصود از نص، معنای نص در مقابل ظهور نیست که یک اصطلاح اصولی را در نماز جمعه برای مردم بیان کنم، منظور معنای لغوی نص است؛ کتاب المنجه که کتاب متداول لغوی عربی در دست همه است، نص را به معنای «اظهار» معنا می‌کند، هر اظهاری را نص می‌گوید.
وی با اشاره به اینکه خطراتی نظام و انقلاب ما را تهدید می‌کند، ابراز کرد: دشمن به این نتیجه رسیده که دینی بودن و اسلامی بودن این نظام، شما مردم را وابسته کرده است و تا زمانی که شما به این نظام و انقلاب وابسته هستید نمی‌تواند، کاری کند، از همین رو باید کاری کند که دینی و اسلامی بودن انقلاب و نظام از بین برود.
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: شما دیدید در 22 بهمن، اظهاراتی که پخش کردند حرف شما بود، مردم از زندگی‌شان شکوه داشتند، از مشکلات معیشتی و زندگی شکایت داشتند اما درعین‌حال می‌گفتند برای حمایت از نظام آمده ایم.
مردم بر حسب عاطفه دینی‌شان آمدند
امام‌جمعه مشهد با بیان این‌که با وجود مشکلات، مردم پای نظام و انقلاب ایستاده اند، تصریح کرد: مردم اگر از مشکلاتشان شکایت دارند، از مدیریت‌های مختلفی که در این نظام هست و نتوانسته مشکل مردم را حل و معیشت را درست کند، است. مردم به خاطر دینی بودن و اسلامی بودن این نظام از آن حمایت می‌کنند؛ حتی کسانی که ظاهر اسلامی نداشتند، می‌گفتند ما در زندگی‌مان مشکل داریم ولی برای حمایت از نظام آمده ایم؛ این افراد شاید ظاهر اسلامی نداشتند اما عاطفه دینی و عشق به اهل‌بیت(ع) داشتند و برحسب عاطفه دینی‌شان آمدند و حمایت کردند.
مردم این رهبری و این نظام وابسته به رهبری را می‌خواهند
وی با بیان اینکه مردم برای انقلاب پای‌کار هستند، اعلام کرد: در راهپیمایی مشهد عکس‌هایی از مقام معظم رهبری در بین مردم یکسان و یکنواخت منتشر بود، من بررسی کردم این عکس‌ها را و فکر کردم یک نهادی این عکس‌ها را منتشر کرده، و پرسیدم این عکس‌ها را چه کسی در این تیراژ یکنواخت در دست مردم پخش کرده است؟ معلوم شد این عکس‌ها را یک تشکل مردمی امربه‌معروف و نهی از منکر خودشان بین مردم پخش کردند و مردم آمدند، پس مردم این رهبری و این نظام وابسته به رهبری را می‌خواهند.
ما مردم‌سالاری دینی داریم
وی اذعان کرد: خواستن مردم، مسئله رهبری نظام است، مسئله دینی بودن و اسلامیت این نظام و انقلاب است؛ آن‌وقت در میان مردم بحث از مردم‌سالاری سکولار غلط است، ما مردم‌سالاری دینی داریم یعنی مردم به اقتضای دین‌شان 40 سال پای این نظام ایستاده اند، آنجایی که بنای شهادت است خون می‌دهند، آنجایی که بنای دست‌وپا دادن است، جانباز می‌شوند، آنجایی که بنای مقابله با فتنه و توطئه دشمن است، مرد و مردانه به میدان می‌آیند، کار یک روز و دو روز نیست، کار 40 سال است که مردم ما انجام می‌دهند.
حرف از رفراندوم در اجتماع میلیونی، تداعی‌کننده نگاه «مردم‌سالاری سکولار» است
آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از اظهارات اخیر یکی از مسئولان اجرایی نظام پیرامون برگزاری رفراندوم، تصریح کرد: مردم در این نظام دین و رهبری می‌خواهند، این رهبری را قبول دارند، شما مردم را به اصل 59 قانون اساسی حواله می‌دهید؟ اصل 59 قانون اساسی می‌گوید در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با درخواست دو سوم نمایندگان مجلس، به آراء عمومی مراجعه می‌شود، شما می‌آیید در سیل جمعیت چندمیلیونی، اصل 59 را به رخ مردم می‌کشید و رفراندوم مطرح می‌کنید؟!
وی افزود: مردمی که عکس رهبر بالای دست‌شان است، نظامی که محورش رهبری است، اصل 57 قانون اساسی قبل از اصل 59 است که می‌گوید «قانون اساسی بر قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران که عبارتند از قوه مقننه، مجریه و قضاییه که زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت، طبق اصول و قوانین اعمال می‌گردد».
امام جمعه مشهد با بیان این‌که فرمان رفراندوم از اختیارات ولی‌فقیه است، گفت: سه قوه حاکم‌اند و زیر نظر ولایت امر و ولی‌فقیه هستند و حجت امام زمان(عج) در این کشور محور است، همه مشکلات، عقده‌ها و گره‌های سردرگم مدیریت نظام را چه در سیاست داخلی و خارجی، رهبر حل می‌کند و می‌گشاید، شما مردم را به اصل 59 قانون اساسی و رفراندوم حواله می‌دهید؟ در اصل 110 قانون اساسی، فرمان همه‌پرسی و رفراندوم هم از اختیارات ولی‌فقیه و ولی امر بیان شده است، واقعاً در سیل چندمیلیونی مردم که در حمایت از نظام بر خواستند، آنها را به رفراندوم حواله دادن، در ذهن تداعی می‌کند شما طرفدار مردم‌سالاری سکولارید، طرفدار مردم‌سالاری دینی نیستید.
راهپیمایی روز شهادت حضرت زهرا(س)؛ نمایشگاه عظیم دیگری از عشق مردم است
وی در پایان با اشاره به ایام فاطمیه، بیان کرد: یک نمایشگاه عظیم دیگر برای عشق شما مردم به اهل‌بیت پیامبر(ع) به همین زودی منعقد می‌شود که در این نمایشگاه باید آن عشق ناب خودتان را نسبت به اهل‌بیت پیامبر(ع) نشان دهید، روز سه‌شنبه، روز شهادت صدیقه اطهر(س) است، راهپیمایی عزاداری عظیم حضرت زهرا(س) از میدان شهدا ساعت 9 صبح به‌طرف حرم مطهر رضوی انجام می‌شود، ان‌شاءالله شرکت کنید.

 انتهای پیام

captcha