قیام 29 مردم تبریز در سال ۵۶ انقلاب را بیمه کرد
کد خبر: 3692099
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰

قیام 29 مردم تبریز در سال ۵۶ انقلاب را بیمه کرد

گروه سیاسی: امام جمعه موقت تبریز، با اشاره به مجاهدت‌های مردم تبریز در تاریخ انقلاب، گفت: قیام 29 مردم تبریز در سال ۵۶ انقلاب را بیمه کرد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته تبریز، با اشاره به مجاهدت‌های مردم تبریز در تاریخ انقلاب، گفت: قیام 29 مردم تبریز در سال ۵۶ انقلاب را بیمه کرد.

وی، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال فقیه مجاهد «آیت‌الله حاج شیح محمد فاضل لنکرانی» و با گرامیداشت یاد این عالم وارسته، گفت: مردم غیرتمند تبریز در ۲۹ بهمن سال ۵۶ با هدایت و راهنمایی اولین شهید محراب «شهید قاضی طباطبایی» به مناسبت اربعین شهدای قم علیه شاه خائن و سلطنت گلابی خاندان پهلوی تظاهرات کردند.

 آیت‌الله آل هاشم، با قرائت پیام امام خمینی(ره) بعد از قیام ۲۹ بهمن خطاب به مردم تبریز، افزود: بعد از قیام ۲۹ بهمن تبریز، انقلاب اسلامی به رهبری امام و حمایت مردم غیرتمند ایران به ثمر رسید، امسال هم مردم تبریز همانند سال‌های گذشته در ۲۹ بهمن ماه جهت تجدید بیعت با رهبری به دیدار ایشان خواهند رفت. 

 خطیب جمعه تبریز در ادامه خطبه‌ها، با تشکر از حضور مردم تبریز و کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: این حضور نشان از پیام تماشایی وحدت‌آمیز مردم به رهبر معظم انقلاب و تجدید بیعت با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود.

وی، حضور تماشایی و دشمن‌شکن مردم در راهپیمایی 22 بهمن در ایران اسلامی به‌ویژه در تبریز و آذربایجان را نشان اقتدار ملی و برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: حضور گسترده مردم نشان می‌دهد که این انقلاب را از خود می‌دانند.

امام جمعه موقت تبریز به قرارگیری در فاطمیه دوم و با اشاره به حدیثی از پیامبر مبنی بر الگو بودن فاطمه بر تمام زنان خاطرنشان کرد: اگر راه و رسم ایشان مدنظر باشد و همواره چشم به طریق صدیقه‌ی کبری(س) و اهل‌بیت(ع) داشته باشیم، سعادتمند خواهیم شد. 

وی با اشاره به داستانی در باب برکات نام حضرت زهرای مرضیه(س)، بر گذاشتن نام‌های اسلامی بر روی فرزندان تاکید کرد.

captcha