کتابت قرآن؛ هنری متعالی و انسان ساز
کد خبر: 3692104
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵

کتابت قرآن؛ هنری متعالی و انسان ساز

گروه فعالیت های قرآنی - خوشنویس قرآنی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه خوشنویسی یک هنر متعالی است، بیان کرد: قرآن باید زیبا و نفیس نوشته شود.

سمیه جهانگیری، خوشنویس قرآنی استان، در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خوشنویسی را از سال 84 آغاز کرده است افزود: از آن‌جاکه عنایت خداوند شامل حال من بوده است، در تمام دوران تحصیل از ابتدایی تا متوسطه و دانشگاه ، علاقه زیادی به زیبا نوشتن داشتم . این‌که چه هدفی و چه شغلی مدنظرم بود، باید بگویم انسان در ایام کودکی آرزوها و خواسته‌های متفاوت و مختلفی را برای آینده خود ترسیم می‌کند، اما آن‌چه را که خداوند رقم می‌زند، چیز دیگری است.
وی ادامه داد: من با توجه به این‌که در رشته ریاضی تحصیل کردم و دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی محض هستم تنها چیزی که به نظرم نمی‌رسید، خوش‌نویس‌شدن یا به گفته شما خطاط ‌شدن بود اما مسیر زندگی چیز دیگری خواست.
جهانگیری گفت: همانطور که اشاره کردم ازهمان اوایل دوران تحصیل و مدرسه زیبا نوشتن را دوست داشتم ولی از سال 84 با آشنا شدن با انجمن خوشنویسان شهرکرد و مخصوصا با آشنا شدن با استاد بزرگوارم جمشید مردانی به طور جدی کار خوشنویسی را پیگیری کردم.
خوشنویس قرآنی استان با تاکید براینکه خوش‌نویسی هنری اعتقادی، ملی و پیوسته به منشأ وحی است بیان کرد: از وقتی کار خوشنویسی را تحت نظر استادم جمشید مردانی شروع کردم و توانستم در خط نستعلیق و سپس ثلث موفقیت هایی را کسب کنم و ارتباط تنگانگی که بین خط ثلث و قرآن و احادیث دیدم بیشتر شیفته هنر خوشنویسی شدم و معتقدم قرآن باید در تمامی زمینه ها زیبا و نفیس ارائه شود.
جهانگیری با اشاره به اثرش در نمایشگاه هفته قرآن و عترت استان با موضوع سوره مبارکه عصر تصریح کرد: این تابلو نمونه ای از علاقه ام به خوشنویسی آیات قرآن است که برای تهیه آن زمان زیادی گذاشته ام .

قرآن باید زیبا و نفیس ارائه شود
وی با اشاره به اینکه چندین بار در مسابقات و نمایشگا های مختلف شرکت کرده است ادامه داد: در سال 90 دوره ممتاز را کامل کردم و هم اکنون نیز هنرجوی دوره فوق ممتاز در خط نستعلیق هستم .
این خوشنویس قرآنی استان با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه ها در معرفی هنرمندان قرآنی افزود: با برگزاری نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه آثار قرآنی هنرمندان که امسال در هفته قرآن و عترت برپا شده است ، بازدیدکنندگان متوجه می شوند در زمینه های مختلف قرآنی می شود کار کرد و ارتباط تنگاتنگی بین هنر و قرآن وجود دارد.

 انتهای پیام

captcha