حضرت زهرا (س) الگویی بزرگ برای انقلابیون هستند
کد خبر: 3692140
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین:

حضرت زهرا (س) الگویی بزرگ برای انقلابیون هستند

گروه معارف- مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین گفت: انقلابی بودن، جهاد، مبارزه با دشمنان اسلام، دفاع از ولایت و حضرت علی (ع) از ویژگی‌های حضرت زهرا (س) است؛ به همین جهت الگویی بزرگ برای انقلابیون هستند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علی عباسی در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: سبک زندگی حضرت زهرا (س) در خانواده معطوف به بندگی خداوند بود و ایشان هر کاری را تحت پوشش بندگی خداوند انجام می‌دادند و به‌عنوان یک زن کار در خانه را کثر شأن نمی‌دانستند.
وی ادامه داد: در روایات آمده است که حضرت زهرا خودشان گندم را تبدیل به آرد کرده و نان می‌پختند و درعین‌حال به فرزندان خود رسیدگی کرده و آن‌ها را نیز تربیت می‌کردند.
مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین عنوان کرد: حضرت زهرا (س) به‌عنوان یک بنده صالح خدا اگرچه آسمانی بودند و با بندگان عادی تفاوت داشتند که از درک ما انسان‌ها خارج است ولی هیچ‌گاه خود را برتر از دیگران نمی‌دانستند و کارهای خود را بر مبنای محبت انجام می‌دادند.
وی بابیان اینکه انقلابی بودن، جهاد، مبارزه با دشمنان اسلام، دفاع از ولایت و حضرت علی (ع) از دیگر ویژگی‌های حضرت زهرا (س) است، اضافه کرد: وقتی ایشان دیدند حق حضرت علی (ع) را ندادند به مسجد رفتند و در آنجا مطالب خود را در دفاع از ولایت بیان کردند و ازاین‌جهت الگویی بزرگ برای انقلابیون هستند.
عباسی یادآور شد: حضرت زهرا (س) منبع معرفت و صبر بودند و در روایات داریم که بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) ایشان بسیار گریه می‌کردند که اهالی مدینه سراغ حضرت علی (ع) آمدند و عنوان کردند که به حضرت زهرا (س) بگو یا شب‌ها و یا روزها گریه کند، به همین جهت حضرت زهرا (س) روزها برای گریه کردن به قبرستان بقیع و سر مزار پیامبر گرامی اسلام می‌رفتند.
مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین افزود: گریه کردن حق طبیعی هر انسانی است که مردم مدینه حضرت زهرا (س) را از این حق طبیعی خود منع کردند.

انتهای پیام

captcha