هدف اصلی دشمنان، تغییر سبک زندگی مسلمانان است
کد خبر: 3692183
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
حجت الاسلام قریشی:

هدف اصلی دشمنان، تغییر سبک زندگی مسلمانان است

گروه سیاسی - امام جمعه ارومیه گفت: متاسفانه غرب و دشمنان اسلام، تماماً تلاششان این است که سبک زندگی مسلمانان را عوض نمایند، از مهمترین راه های آن ها این است که پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) را بردارند و افراد دیگر را به عنوان الگو و سرمشق به ما قرار دهند، جای تعجب است که عده ای از مسلمانان با سرمشق گرفتن از روز افسانه ای ولنتاین غرب این روز را روز عشق می نامند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه روز گذشته 27 بهمن ماه در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه، ضمن بیان برخی از جزئیات صحنه های قیامت گفت: مردم وقتی در عرصات محشر حضور پیدا کردند از جمله مسائلی که به آن مبتلا می شوند حسرت است، مومنان به جهت اینکه اعمال خوب کم انجام داده اند و کافران به جهت اینکه ایمان نیاورده اند حسرت خواهند خورد.

وی در ادامه ضمن بیان روایتی از امام صادق (ع) گفت: خداوند هیچ انسانی را نیافریده است مگر اینکه در یک منزل در بهشت و یک منزل در جهنم برای او قرار داده است، وقتی در روز قیامت حساب و کتاب تمام می شود، منادی از جانب خداوند ندا می دهد که ای اهل بهشت به جهنم نگاه کنید و منازل آن ها را در جهنم به آن ها نشان می دهند و می گویند اگر در دنیا به خداوند نافرمانی می کردید شما را وارد این منازل می کردند.

وی ادامه داد: امام صادق می فرمایند اگر قرار باشد یک نفر بر اثر خوشحالی بمیرد، بعد از نشان دادن منازل بهشتیان در جهنم، از شدت خوشحالی می مردند و اگر قرار باشد که یک نفر از شدت غم بمیرد، اهل جهنم بعد از نشان دادن منازل آن ها در بهشت از حسرت می مردند.

هدف اصلی دشمنان، تغییر سبک زندگی مسلمانان است

بصیرت؛ نعمت بزرگ الهی

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در خطبه دوم نماز جمعه، ضمن تشکر و قدردانی از حضور گسترده مردم استان آذربایجان غربی در راهپیمایی 22 بهمن گفت: بار دیگر این ملت عزیز و بصیر دشمنان را نا امید کردند و به دنیا اعلام کرد که از مسیر امام خمینی، شهدا و رهبری دست نکشیده و در راه دین استوار ایستاده اند.

وی ادامه داد: جای شکر از درگاه خداوند دارد که خداوند این بصیرت را به ملت ما داده است که وظیفه خود را خوب می دانند و در مواقع حساس به وظیفه خود درست عمل می کنند.

وی افزود: این نعمت حضور و این نعمت بصیرت و وظیفه شناسی از نعمات بزرگ خداوند است که خداوند به ما عطا کرده است که ای کاش، این بصیرت در صدر اسلام در اطرافیان امیرالمومنین وجود داشت تا هیچگاه امیرالمومنین مظلوم واقع نمی شد.

هدف اصلی دشمنان، تغییر سبک زندگی مسلمانان است

امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به پیام تشکر مقام معظم رهبری از مردم به جهت حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: وظیفه مسئولان این است که در قبال این حضور و وظیفه شناسی مردمف وظیفه خود را به درستی انجام دهند و وظیفه آن ها این است که خالصانه و مخلصانه در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنند.

وی ادامه داد: مردم وظیفه خود را انجام دادند و به تکلیف خود عمل کردند، الان توپ در زمین مسئولین است، مسئولین باید قدردان این حضور باشند و شبانه روز زحمت بکشند تا مشکلات مردم حل شود.

مسئولان از اتفاقات جشنواره فیلم فجر غفلت نکنند

وی در ادامه از تمامی کسانی که زحمت کشیدند و جشن های دهه ی فجر را برگزار کردند تشکر کرد و گفت: بر همه ما وظیفه است که این روزها را زنده نگه داریم و به نسل های بعدی انتقال دهیم، خداوند از همه آن ها این کار را قبول کند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ضمن گلایه از برگزار کنندگان جشنواره فجر گفت: متاسفانه بعضی از افراد در این جشنواره شرکت کردند که افرادی ضد نظام، ضد انقلاب و ضد رهبری بودند.

وی ادامه داد: از جشنواره فجر بعید بود که جناب افشین غفاریان را که فردی رقاص و صد در صد ضد انقلاب است و از ایران رفته را بیاورند و در جشنواره تئاتر و برنامه اجرا کند.

وی افزود: فیلم رقصنده صحرا را به وسیله این شخص و از روی شخصیت این فرد ساخته اند و در این فیلم تمام جمهوری اسلامی را زیر سوال برده اند، از جشنواره دهه ی فجر بعید بود که یک غفلت به این بزرگی انجام دهد و شخصی ضد انقلاب را در پایتخت جمهوری اسلامی بیاورند تا برنامه اجرا کند و به ریش همه بخندند، قابل قبول نیست.

خطیب جمعه ارومیه در ادامه گفت: هنر در دین وسیله ای برای تبلیغ دین است، در صورتی می توان به هنر صحه قرار داد که در مسیر هدایت بشر و توحید قرار گیرد، اما وقتی وسیله ای برای ملعبه و مبارزه با دین و اعتقادات مردم شد، این هنر قابل تایید خداوند و دین مقدس اسلام نیست.

وی ادامه داد: شعر یکی از اقسام هنرها است، اما خداوند در سوره شعراء، شاعرها را مذمت می نمایند مگر آن شاعرانی که مومن و در مسیر خداوند و دین شعر بگویند، تمام اقسام هنر به همین شکل هستند هر کدام از هنرها در تخریب دین و اسلام استفاده شود این هنر، هنر شیطانی است.

وی افزود: مسئولین این عمر باید حواسشان باشد تا غفلت نکنند، غفلت در این موارد قابل قبول نیست و مسئولین فرهنگی کشور باید از این افراد بازخواست نمایند.

حجت الاسلام قریشی در ادامه با بیان اینکه الگو و سرمشق در زندگی مسلمانان پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت هست، گفت: خداوند در قرآن می فرمایند «ای مردم برای شما بهترین اسوه و الگو پیامبر است».

وی در ادامه گفت: متاسفانه غرب و دشمنان اسلام، تماماً تلاششان این است که سبک زندگی مسلمانان را عوض نمایند، از مهمترین راه های آن ها این است که پیامبر و اهل بیت را بردارند و افراد دیگر را به عنوان الگو و سرمشق به ما قرار دهند.

هدف اصلی دشمنان، تغییر سبک زندگی مسلمانان است

هدف استعمار از بین بردن هویت دینی است

وی افزود: هدف استعمار این است که زنی مسلمان زهرای اطهر را کنار بگذارد و فلان زن بی عفت را الگوی خود انتخاب کند، به همین شکل سبک زندگی انسان را عوض می کنند که انسانی زمانی به خود می آید و می بیند که هویت دینی خود را از دست داده است.

خطیب جمعه ارومیه در ادامه گفت: جای تعجب است که عده ای از مسلمانان با سرمشق گرفتن از روز ولنتاین غرب این روز را روز عشق می نامند، روزی که در اعتراف غرب افسانه ای است که مربوط به صده سوم میلادی می باشد.

وی ادامه داد: این افسانه را با نام روز عشق نام گذاری کرده اند و فرهنگ مسلمانان را ملعبه و مسخره کرده اند و مسلمانان ما هم از روی نادانی و ندانستن اصل و مبنا به این روز اهمیت می دهند.

وی در ادامه گفت: اگر انسان توجه نداشته باشد به این شکل می شود ما الگو و سرمشق داریم، الگو و سرمشقی چون امیرالمومنین و حضرت فاطمه زهرا، عشق و علاقه به این می گویند که ده سال با هم زندگی کردند به طوری که امیرالمومنین به خداوند قسم می خورد که حتی یکدفعه حضرت فاطمه را عصبانی و ناراحت نکرده و به کاری که خوشش نمی آمد مجبور نکرده است.

وی در پایان گفت: اگر ولنتاین و امسال این ها هست چرا در غرب طلاق این همه زیاد است، این فرهنگ ها وارد جامعه ما می شود و آمار طلاق را در جامعه ما بالا می برد، اما اگر یک مرد الگوی خود را امیرالمومنین قرار دهد یکدفعه هم همسرش را عصبانی و ناراحت نمی کند.

انتهای پیام

هدف اصلی دشمنان، تغییر سبک زندگی مسلمانان است

captcha