جلوه‌گاه چهره حقیقی اسلام در مستند« در مسیر پاکی‌ها»
کد خبر: 3692207
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

جلوه‌گاه چهره حقیقی اسلام در مستند« در مسیر پاکی‌ها»

گروه اجتماعی- تهیه کننده مستند«در مسیر پاکی‌ها» گفت: مستند« در مسیر پاکی‌ها» چهره حقیقی اسلام را که استکبار جهانی سعی دارد آن را مخدوش جلوه دهد، به شکل واقعی به مخاطبین ارائه می‌دهد.

محمد براتی، تهیه کننده مستند«در مسیر پاکی‌ها» در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: فیلم مستند «در مسیر پاکی‌ها» محصول مشترک حوزه هنری خراسان‌جنوبی و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان است که طی سال‌های 95 و 96 تولید شده است.

وی با بیان اینکه این فیلم با موضوع تکفیر و مظلومیت شیعیان پاکستان است که روایتگر سفر زائران پاکستانی به عتبات عالیات است، افزود: این فیلم مستند با محوریت همچنین پرداختن به موضوع صلح جهانی و وحدت شیعه و سنی تهیه شده است.

کارگردان مستند«در مسیر پاکی‌ها» ادامه داد: روند تولید این فیلم از پاییز 95 در ایران آغاز شده که پس از تصویربرداری در عراق و پاکستان ، در آذر ماه امسال به پایان رسیده است.

براتی با بیان اینکه این فیلم در دو نسخه متفاوت موضوعی تولید شده است، تصریح کرد: مستند برون مرزی «در مسیر پاکی‌های 1» روایت سفر پر از مخاطره زائران پاکستانی به عتبات عالیات و بیان عشق و ارادت آن‌ها به اهل بیت(ع) است که در ایام اربعین حسینی از شبکه‌های قرآن و سه سیما از رسانه ملی پخش شد.

وی ادامه داد: نسخه دوماین مستند با عنوان «در مسیر پاکی‌های 2 » بیانگر وضعیت مسلمانان پاکستانی است که چند سالی ‌است با پدیده تکفیر مواجه هستند و استعمار جهانی تلاش دارد با ایجاد تفرقه و دشمنی میان شیعه و سنی به اسلام هراسی و خدشه دار کردن اسلام ناب محمدی بپردازد.

تهیه کننده مستند«در مسیر پاکی‌ها» خاطر نشان کرد: این فیلم به موضوع تکفیر و نحوه شکل‌گیری این پدیده می‌پردازد و در آن تلاش شده است با بیان برخی واقعیت‌ها و اشاره به عظمت و شکوه پیاده‌روی اربعین، به عنوان جلوه‌گاه عشق و انسانیت و خواستگاه صلح جهانی، چهره حقیقی اسلام را که استکبار جهانی سعی دارد آن را مخدوش جلوه دهد، به شکل واقعی به مخاطبین ارائه دهد.

براتی یادآور شد: از دیگر عوامل این فیلم می‌توان از مجید کریمیان به عنوان مدیر هماهنگی امور بین‌الملل،  سمانه عباس‌پور به عنوان دستیار کارگردان، سعید فوداجی به عنوان تصویربردار ایران و عراق، نعیم به عنوان تصویربردار پاکستان، احمد علی صادقی به عنوان مترجم اردو و پریسا فوداجی به عنوان مترجم انگلیسی نام برد.

انتهای پیام

 

 

captcha