گروه‌های سیاسی عیب‌جویی از یکدیگر را کنار بگذارند/ سود اختلاف به جیب ضد انقلاب می‌رود
کد خبر: 3692235
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
آیت‌الله هادوی تهرانی:

گروه‌های سیاسی عیب‌جویی از یکدیگر را کنار بگذارند/ سود اختلاف به جیب ضد انقلاب می‌رود

گروه حوزه‌های علمیه ــ استاد تفسیر حوزه علمیه گفت: خطاب به گروه‌های سیاسی باید گفت برای اینکه برای چهار صباح به یک صندلی مجلس و دولت و فلان و ... برسید، این قدر از همدیگر عیب‌جویی نکنید؛ چون آبرویتان می‌رود و به نفع آنان که مخالف اصل انقلاب و نظام هستند می‌شود.

Afbeeldingsresultaat voor ‫هادوی تهرانی‬‎

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی 28 بهمن ماه در ادامه جلسات تفسیر سوره مبارکه حجرات گفت: در سوره مبارکه حجرات خداوند تبارک و تعالی، دائما خطاب به مؤمنین تذکراتی دارند؛ در آیه یازدهم نیز باز هم این تعبیر یا ایها الذین آمنو تکرار شده است.

وی افزود: اینجا فرمود: از جمله اینکه به مومنان می‌گوید: ایمان‌آورندگان اینطور نباشند که همدیگر را مسخره کنند، تحقیر کنند، شاید آن‌ها از شما بهتر باشند.

هادوی تهرانی تصریح کرد: بعد هم می‌فرماید: و لا تلمزو انفسکم: از همدیگر عیب‌جویی نکنید؛ علامه طباطبایی(ره) می‌فرماید: نکته این که اینجا اینگونه تعبیر می‌کند، این است که می‌خواهد بگوید وقتی عیب‌جویی در جامعه فراگیر شد، شما عیب او را می‌گویی و او هم عیب شما را می‌گوید و در نتیجه عیب شما هم آشکار می‌شود. یعنی اگر تو عیب او را آشکار می‌کنی، او هم عیب تو را آشکار می‌کند و عیب‌های همه شما آشکار می شود.

این استاد تفسیر حوزه علمیه عنوان کرد: این همین اتفاقی است که ما الان داریم مشاهده می‌کنیم؛ این گروه عیب‌های گروه مقابل را می‌گوید و آن گروه، عیب‌های این طرف را (راست و دروغش را ما کاری نداریم فرض کنید راست باشد)...؛ نتیجه این می‌شود که هر دو گروه عیب‌هایشان آشکار می‌شود؛ در جامعه  اسلامی که اساسش وحدت است و  مثل اعضای یک خانواده هستند، نباید این مسئله باشد.

وی افزود: چطور در یک خانواده همه به یک معنایی هوای یکدیگر را دارند و نمی‌خواهند آبرو و احترام خانواده از بین برود؟ لذا در جامعه اسلامی همه افراد باید نسبت به یکدیگر این احساس را داشته باشند که آبروی او را بردن، باعث می‌شود که فردا آبروی من هم برود و آبروی ما که رفت، آن دشمنان ما هستند که از این قضایا استفاده می‌کنند؛ چیزی که ما الان مشاهده می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه گفت: وقتی این نیروهای انقلاب به جان هم می‌افتند و تلمزو انفسکم...، رخ دهد نتیجه‌اش چه می‌شود؟ نتیجه‌اش این می‌شود که ضد انقلاب می‌گوید: ما می‌گفتیم این‌ها همه‌شان بد هستند؛ آن می‌گوید تو دزدی کردی و دیگری می‌گوید تو دزدی کردی، یا آن می‌گوید تو اختلاس کردی و دیگری می‌گوید تو اختلاس کردی و ... .

وی اظهار کرد: نتیجه این است که دشمنان اسلام و دین و ایمان میدان پیدا می‌کنند در صورتی که اگر ما به همین یک عبارت (انما المؤمنون اخوة) عمل می‌کردیم، بسیاری از مشکلاتمان امروز حل شده بود؛ اگر احساس برادری را در جامعه ایجاد می‌کردیم این قدر نسبت به همدیگر تند، خشن و بی رحم نبودیم.

وی افزود: واقعا ما چقدر به انما المؤمنون اخوة در طول دهه‌های بعد از انقلاب عمل کرده‌ایم؟ چقدر فرهنگ‌سازی کرده‌ایم؟ چقدر به بچه‌هایمان یاد داده‌ایم؟ ؛ به بچه‌ها یاد می‌دهند که آب زیاد مصرف نکنید که خیلی هم خوب هست. و در غرب، بچه هنوز زبان باز نکرده علائم راهنمایی و رانندگی را به او یاد می‌دهند ولی ما یاد نمی‌دهیم که شما همه برادر و خواهر هستید. 

وی خطاب به گروه‌های سیاسی تاکید کرد: گروه‌های سیاسی برای اینکه برای چهار صباح به یک صندلی مجلس و دولت و فلان و ... برسید، این قدر از همدیگر عیب‌جویی نکنید؛ وقتی تو  از آن عیب می‌گیری، آن هم عیب‌های تو را می‌گیرد و بعد آبرویتان می‌رود و به نفع هیچ کس نمی‌شود؟ به نفع آنان که مخالف اصل انقلاب و نظام هستند می‌شود؛ لذا می‌بینیم جناح‌های ضد انقلاب در حال تقویت‌اند! چون نیروهای انقلاب بر سر و کله  همدیگر می‌زنند.

انتهای پیام/

captcha