پیکر شهید دوانی پس از 35 سال کشف شد
کد خبر: 3692247
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

پیکر شهید دوانی پس از 35 سال کشف شد

گروه جهاد و حماسه ــ پیکر شهید داریوش دوانی پس از 35 سال توسط کمیته جستجوی مفقودین کشف شد و صبح امروز این خبر به خانواده این شهید اعلام شد.

پیکر شهید دوانی پس از 35 سال کشف شد

به گزارش خبرگزاری ایکنا، پیکر شهید داریوش دوانی پس از 35 سال کشف شد و این خبر توسط معراج شهدا به خانواده این شهید اعلام شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که مراسم وداع با این شهید امروز در معراج شهدا انجام شود.

شهید داریوش داوانی، سوم شهریورماه سال 43 متولد شد و در سن 18 سالگی در سال 61 در منطقه غرب جبهه به شهادت رسید و پیکرش به مدت 35 سال مفقود‌الاثر بود و پس از 35 سال توسط کمیته تفحص شهدا شناسایی شد.

وصیت‌نامه‌ای در آخرین لحظات شهادتش در حال اعزام به خطوط مقدم جبهه نوشته شده است که به شرح ذیل است؛

پدر ومادر خواهران و برادر و همه‌ اقوام و خویشان به عنوان آخرین سفارش‌ها تأکید می‌کنم که تا خون در شریان‌های‌تان می‌جوشد از انقلاب اصیل اسلامی و از رهبری کبیر آن، پیر جماران با جان و دل پشتیبانی کنید، چراکه تنها راه سعادت شما در این است، من در طول زندگیم که نتوانستم کوچکترین خدمتی به اسلام عزیز بکنم شاید که مرگم بتواند کاری کند و اینک شما را سفارش می‌کنم، شاید که با این سفارش بیشتر به خود آیید.

در بخش دیگر وصیت‌نامه نوشته شده است: خدایا گناهان ما را ببخش و ما را بیامرز، پروردگارا ما را به راه راست، راهی که سعادت ما در آن است هدایت فرما. پروردگارا سربازانت را در جبهه‌های حق علیه باطل یار و یاور باش. خدایا رهبر کبیر انقلاب اسلامی را درپناه خود تا ظهور حضرت مهدی (عج) از هرگونه گزند مصون و محفوظ نگاه‌دار. خدایا ظهور امام زمان، این ناجی انسانها را هرچه نزدیک‌تر بفرما. پدرومادر عزیز، یک دنیا تشکراز آنهمه زحمات شبانه روزی‌تان کنم و چه بسا که این همه کم باشد.

در بخش پایانی وصیت‌نامه نوشته شده است: خواهران، برادر سعی کنید تا آنجا که می‌توانیم و توان در بدن دارید اسلام را شناخته و در راه تبلیغ آن کوشا باشید.دوستان، آشنایان و اقوام و خویشان و همه امت شهید پرور ایران بدانید که در راهی که انتخاب کرده‌اید به درستی حرکت کنید، امت قهرمان همچنان پشت به پشت رهبر دهید و تا آخر، این غافله سالار را رها نکنید. با درود به روان پاک همه‌ شهدای به خون غلطان راه فضلا و آزادی.

انتهای پیام

captcha