داوری جشنواره کتاب سال «سبک زندگی»؛ یک گام دیگر تا معرفی منتخبان
کد خبر: 3692281
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
فجری خبر داد:

داوری جشنواره کتاب سال «سبک زندگی»؛ یک گام دیگر تا معرفی منتخبان

گروه ادب ــ دبیر اجرایی نخستین جشنواره کتاب سال «سبک زندگی» گفت: داوری بیش از یک هزار اثر آغاز شده و به مرحله تفصیلی رسیده و پس از آن داوری نهایی می‌شود.

داوری جشنواره کتاب سال «سبک زندگی»؛ یک گام دیگر تا معرفی منتخبان
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا فجری، دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی کتاب سال «سبک زندگی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره داوری آثار گفت: در این دوره از جشنواره بیش از یک‌هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد و داوری آنها آغاز شده که در شش مرحله داوری و ارزیابی می‌شود. در مرحله نخست، آثار نامرتبط با موضوع سبک زندگی غربال شدند و آثار مرتبط به مرحله بعد راه پیدا کردند.
وی افزود: در مرحله دوم گونه‌شناسی آثار انجام شد به این معنی که آثار رسیده به جشنواره در شش گروه علوم اسلامی با رویکرد نظری، علوم اسلامی با رویکرد کاربردی، انسانی با رویکرد نظری، علوم انسانی با رویکرد کاربردی، تک‌نگاری‌ها و ترجمه دسته‌بندی شدند.
فجری ادامه داد: در مرحله بعد، آثار ارزیابی اجمالی شدند و تک‌تک آثار رسیده به همایش پس از قرار گرفتن در گروه علمی مرتبط، حداقل از سوی دو نفر از اعضای هیئت‌علمی مورد ارزیابی اولیه قرار گرفت و بر اساس شاخص‌های طراحی‌شده، نسبت به برخورداری از شرایط مناسب محتوایی و ساختاری، جهت ورود به مرحله داوری نیمه تفصیلی سنجیده شد.
وی تصریح کرد: مرحله چهارم، ارزیابی نیمه تفصیلی است و در حال حاضر داوری آثار جشنواره کتاب سال «سبک زندگی» به این مرحله رسیده است. در این مرحله آثاری که امتیاز لازم در مرحله سوم را کسب کردند، برای هیئت‌ داوری ارسال شد و در چندین جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت. سپس مواردی که معیارهای لازم را داشتند به مرحله پایانی داوری می‌رسند.
دبیر اجرایی جشنواره در ادامه با بیان اینکه در این دوره از جشنواره 100 داور از سراسر کشور به ارزیابی آثار پرداخته‌اند، عنوان کرد: آثاری که حداقل 85 امتیاز از 100 امتیاز مجموع داوری‌ها را کسب کرده باشند، به عنوان کاندیدای رتبه اول (برگزیده) و آثاری که حداقل 80 امتیاز از 100 امتیاز مجموع داوری‌ها را کسب کرده باشند، به‌عنوان کاندیدای رتبه دوم (شایسته تقدیر) معرفی و علاوه بر این دو ناشر برتر در حوزه سبک زندگی نیز تعیین می‌شوند.
وی در ادامه درباره مراسم اختتامیه نیز گفت: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کتاب سال «سبک زندگی» اواسط اسفندماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha