رونمایی درب‌های حرم حضرت مسلم بن عقیل در خوزستان
کد خبر: 3692287
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

رونمایی درب‌های حرم حضرت مسلم بن عقیل در خوزستان

گروه فرهنگی ـ مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، از برگزاری مراسم رونمایی از دو درب حرم حضرت مسلم بن عقیل طی هفته آینده در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، از برگزاری مراسم رونمایی از دو درب حرم حضرت مسلم بن عقیل در استان خبر داد.

وی گفت: این درب‌ها توسط مردم خوزستان و خیرین ساخته شده‌اند و تا قبل از پایان سال به نجف اسال شده و برای نصب آنها در مسجد کوفه و حرم حضرت مسلم بن عقیل اقدام می‌کنیم.

موسوی با بیان اینکه برپایی کارگاه این درب‌ها در آبادان، تهیه چوب‌ها، نجاری و همه کارهای مربوط به ساخت این درب‌ها توسط مردم انجام شده است، افزود: مردم استان به طور مرتب از این کار حمایت و پشتیبانی کردند و این درب‌ها مثل درب‌های سامرا از جهت هنری و معماری آثار ارزشمندی هستند و با توجه به چوب و فلز به کار رفته در این سازه عمر آنها 150 تا 200 سال پیش‌بینی شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه این کار برگ افتخاری برای مردم استان است، اظهار کرد: اولین بار است که کاری با این وسعت در شهرستان آبادان انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به دیگر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: ساخت مهمان‌سرای حرم حضرت زینب(س)، مسقف کردن خیابان حضرت صاحب الزمان(عج) حرم کاظمین و ادامه بازسازی ایوان طلای حرم حضرت علی(ع) از پروژه‌هایی است که به استان واگذار شده است و پایان آنها نیازمند حمایت مردم استان است.


انتهای پیام

captcha