مروری بر آثار صادقی در موزه هنرهای معاصر
کد خبر: 3692307
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

مروری بر آثار صادقی در موزه هنرهای معاصر

گروه هنر ــ موزه هنرهای معاصر این روزها میزبان آثار علی‌اکبر صادقی هنرمند نقاش است. در این نمایشگاه که تا 25 فروردین دایر خواهد بود 200 اثر این هنرمند پیشکسوت به نمایش در آمده است.

مروری بر آثار صادقی در موزه هنرهای معاصر

به گزارش ایکنا؛ در نگارخانه موزه هنرهای معاصر، این روزها نمایشگاهی از آثار علی اکبر صادقی برپاست. این رویداد هنری از دوم آبان‌ماه آغاز و تا 25 فروردین ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه 200 اثر به نمایش در آمده است که بخشی از آثار مورد نظر رویکردی دینی و اسلامی دارند. برای مثال تصویرنگاری از مناسک و اماکن متبرکه از جمله این توجهات است.

در این گزارش آمده؛ آثار به نمایش در آمده در یک سبک خاص نیست، بلکه هنرهایی چون؛ نقاشی، طراحی، انیمیشن، رنگ روغن در این نمایشگاه مد نظر قرار گرفته است. این نمایشگاه سعی دارد به نوعی مروری بر کارهای این هنرمند داشته باشد؛ اتفاقی که درباره دیگر هنرمندان نیز رخ می‌دهد.

علی‌اکبر صادقی از ۵ سالگی کار نقاشی را آغاز کرد. دوران ابتدائی را با موفقیت به اتمام رساند ولی در دوره دبیرستان توجهش بیشتر متوجه نقاشی بود. در دوران دبیرستان زیر نظر آواک هایراپتیان نقاشی آبرنگ را آموخت. در سال ۱۳۳۷ در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تحصیل خود را ادامه داد. سپس در سال ۱۳۳۸ سبک ویژه‌ای را در هنر ویترای یا شیشه‌بند منقوش با حال و هوای سبک ایرانی ابداع کرد. او سال‌ها به شیوه‌های گوناگون در زمینه‌های مختلف نقاشی همچون ساختن پوستر فیلم، گرافیک تبلیغاتی، طراحی بسته‌بندی و جلد کتاب کار کرد.

صادقی علاوه بر کارهای تصویری، چند کتاب هم برای کانون منتشر کرد. او همچنین در تهیه چند فیلم برای کانون شرکت داشت که در آنها از شیوه خاص نقاشی خود بهره گرفت. این فیلم‌ها در جشنواره‌های جهانی مورد استقبال فراوان قرار گرفت و ۱۵ جایزه را از آن خود کرد. وی همچنین ۴ جایزه بین‌المللی برای         تصویر‌گری کتاب نیز دریافت کرد. در سال ۱۳۵۶ صادقی فیلمسازی را به کلی کنار گذاشت و به نقاشی به سبک سورئالیسم روی آورد و در سال ۱۳۶۷ پس از سالها دور بودن از نقاشی آبرنگ آن را از سر گرفت. صادقی در طول ۲۰ سال گذشته در زمینه‌های هنری فعال بوده ‌است. علی اکبر صادقی در سال ۱۳۸۷ به عنوان چهره ماندگار کشور معرفی شد.

انتهای پیام

captcha