آمادگی برای برگزاری بزرگ‌ترین رویداد قرآنی استان قزوین
کد خبر: 3692318
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادل تأکید کرد:

آمادگی برای برگزاری بزرگ‌ترین رویداد قرآنی استان قزوین

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از آمادگی استان قزوین برای برگزاری بزرگ‌ترین رویداد قرآنی استان قزوین خبر داد.

به گزارش ایکنا از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، با اشاره به اینکه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از سال ۹۱ همه‌ساله به‌صورت مستقل توسط ادارات کل اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: امسال که ششمین سال اجرای این طرح است این برنامه به‌صورت مشترک توسط این دو مجموعه برگزار می‌شود.
وی بابیان اینکه ثبت‌نام این آزمون از ۱۸ آذرماه آغازشده و تا ۳۰ دی‌ماه ادامه داشت افزود: علاقه‌مندان در ۴ بخش و ۲۶ رشته از طریق سایت www.guranedu.ir ثبت‌نام نمودند. ششمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ۱۲ رشته حفظ ترتیبی، ۶ رشته حفظ موضوعی، ۵ رشته مفاهیم قرآنی، ۲ رشته تدبر در قرآن و ۳ رشته معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بابیان اینکه ششمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به‌صورت هم‌زمان در سراسر استان و کشور برگزار می‌شود، ابراز کرد: کارت این آزمون از ۲۸ بهمن‌ماه صادر می‌شود و زمان برگزاری آن ۱۰ اسفندماه خواهد بود و به ۳ هزار برگزیده این آزمون هدایایی ارزنده و قرآنی اهدا می‌شود.
وی بیان کرد: فرآیندهای این آزمون برای اولین مرتبه بر اساس استانداردهای سازمان سنجش انجام می‌شود و تا این لحظه ۸۵ هزار نفر در کشور ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۴۶ نفر ثبت‌نامی‌ها از استان قزوین هستند.
حجت‌الاسلام عادل در خصوص مکان‌های برگزاری آزمون کتبی هم گفت: دانشکده فنی حرفه‌ای در شهرستان قزوین، مدرسه بهار آزادی در شهرستان بوئین‌زهرا، مجتمع امام علی (ع) شهرستان تاکستان و دانشگاه کار شهر البرز محل برگزاری آزمون کتبی قرآن کریم است.

انتهای پیام

captcha