تولیدکننده را با واردات بی‌رویه نابود نکنیم
کد خبر: 3692320
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

تولیدکننده را با واردات بی‌رویه نابود نکنیم

یک کارشناس اقتصادی معتقد است مهمترین سیاست وزارت کار در شرایط کنونی باید حفظ اشتغال موجود باشد. او تاکید دارد که کنترل واردات و حمایت از صادرات به اشتغالزایی در کشور منجر می‌شود.

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: حمید نجف  اظهار کرد: طی چهار سال گذشته سیاست‌های اقتصادی کشور انقباضی بود و دولت از طریق کنترل حقوق و دستمزد تلاش کرد تا تورم را کنترل کند ولی با وجود آنکه این سیاست تاثیرگذار بود، از آن طرف موجب رکود شدید در کشور به ویژه تولید در بخش‌های صنعت و مسکن شد.

وی ادامه داد: طبعا برای ایجاد شغل در کشور به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیاز داریم و بدون پول نمی‌توان اشتغالزایی کرد ولی برای اینکه سرمایه‌ها به وجود آید و سرمایه‌گذار خارجی هم رغبت کند به بازار تولید وارد شود، یکسری پیش زمینه‌ها نیاز است که فعلا نداریم.

این کارشناس اقتصادی متذکر شد: یکی از پیش زمینه‌ها، سیاست حمایت از تولید است که متاسفانه اکنون موجود نیست. حمایت زمانی اتفاق می‌افتد که جلوی واردات بی‌رویه را بگیریم. لازم نیست وام‌های میلیاردی با بهره‌های سنگین به تولیدکننده بدهیم.

نجف تصریح کرد: اگر از ورود کالاهای بنجول و بی‌کیفیت که مشابه آن را در داخل داریم، جلوگیری کنیم یعنی از تولید حمایت کرده‌ایم ولی به یکسری از واردکنندگان اجازه می‌دهیم سرمایه و دلار را از کشور خارج و اجناس بی‌کیفیت وارد کنند تا تولیدکننده داخلی را نابود کنیم.

او در پایان بر لزوم حفظ اشتغال موجود تاکید کرد و گفت: باید بالاترین سیاست ما در وزارت کار حفظ اشتغال موجود باشد. اگر سیاست‌هایی که مقدمه ایجاد شغل است مثل کنترل واردات و حمایت از صادرات را در پیش بگیریم، خود به خود در کشور اشتغالزایی می‌شود و نیازی به بودجه و سرمایه‌گذاری و وام دادن هم نیست.

captcha