طرح‌های جدیدی با اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری در خراسان‌شمالی اجرایی می‌شود
کد خبر: 3692369
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

طرح‌های جدیدی با اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری در خراسان‌شمالی اجرایی می‌شود

گروه اجتماعی-استاندار خراسان‌شمالی از تعریف پروژه‌های جدید عمرانی و اقتصادی با اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان خبر داد.

به گزارش ایکنا، به نقل ازروابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی دردیدار با علی شمعی نماینده دفتر رهبری که برای پیگیری امور مربوط به طرح ها و اعتبارات این سفر به بجنورد سفر کرده بود،اظهارکرد: اعتبارات سفر مقام معظم رهبری که مستقیم از سوی دفتر ایشان باید به استان تعلق می گرفت،پنج هزار و 700 میلیارد ریال بوده ولی تاکنون بیش ازیک هزار میلیارد تومان پرداخت شده است .

وی ادامه داد: برخی از پروژه هایی که با این اعتبارات اجرایی شده است، برای اتمام و تکمیل نهایی هنوز به تزریق اعتبار نیاز دارد که تلاش می شود با جذب اعتبارات ملی دستگاه ها و تخصیص اعتبارات استانی، عمده آن ها تا نیمه سال آینده به پایان برسد تا از آن پس بتوانیم با اعتبارات اختصاص یافته دفتر معظم له، پروژه های جدیدی تعریف و اجرایی کنیم .

صالحی عنوان کرد: این اعتبارات برای تکمیل شبکه راه های استان و طرح های عمرانی همانند سد گلمندره و نظایر آن اختصاص خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته دفتر مقام معظم رهبری یک هزار و 180 میلیارد ریال برای تکمیل طرح های استان پرداخت کرد و امسال هم معادل همین رقم اختصاص می یابد .

وی کمک به طرح های مرتبط با حوزه آموزش عالی استان و پارک علم و فناوری، تکمیل زیرساخت های معادن، ایجاد نمایشگاه دائمی عرضه صنایع دستی و محصولات کشاورزی استان و پست برق 400 کیلوولت بجنورد را نیز ازجمله طرح هایی برشمرد که در سفر امروز نماینده دفتر رهبری مورد تأکید قرار گرفت .

صالحی خاطرنشان کرد: دفتر رهبری بیش از تعهدات خود در سفر مهرماه 91 معظم له به خراسان شمالی پرداخت کرده است اما برای رضایتمندی حداکثری مردم تقاضا داریم اعتبارات لازم را برای تکمیل طرح های ناتمام تخصیص دهد .

وی با یادآوری قول مساعد حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی برای تکمیل سیمان سمنگان و اجرای برخی پروژه های دیگر در سفری که امسال در سالروز سفر رهبری به استان داشت، کمک به تکمیل پروژه هایی مثل پوشش صد در صدی دیجیتالی صداوسیما، تقویت زیرساخت های ارتباطی با هدف کمک به شکل گیری مشاغل جدید در حوزه آی.تی و محرومیت زدایی از روستاها را خواستار شد .

علی شمعی نماینده ویژه پیگیری دفتر رهبری نیز در این دیدار با بیان این که پس از سفر مهرماه 91 مقام معظم رهبری تاکنون حدود 13 هزارمیلیارد ریال منابع مالی به خراسان شمالی تزریق شده است، بر سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های ملی و تکمیل طرح های ناتمام در استان تأکید کرد.
انتهای پیام

captcha