معرفی نماینده عراق در مسابقات قرآن روشندلان ایران
کد خبر: 3692378
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸

معرفی نماینده عراق در مسابقات قرآن روشندلان ایران

گروه بین‌الملل ـ مرتضی علی ناجی، به‌عنوان نماینده کشور عراق در سومین دوره مسابقات بین‎‌المللی قرآن روشندلان ایران معرفی شد.

معرفی نماینده عراق در مسابقات قرآن روشندلان ایران

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری dar-alquran.org؛ مرتضی علی ناجی در پایان مسابقات ملی قرآن روشندلان عراق توانست، رتبه نخست رشته حفظ کل قرآن را کسب کند و به‌عنوان نماینده این کشور در سومین دوره مسابقات بین‎‌المللی قرآن روشندلان ایران معرفی شود.

وی یکی از قرآن‌آموزان دوره‌های حفظ قرآن ویژه روشندلان دارالقرآن آستان حسینی است که در مسجد «حنانه» نجف اشرف برگزار می‌شود.

علی عبود طایی، مسئول مرکز آموزش‌ قرآن وابسته به دارالقرآن آستان حسینی در این باره تصریح کرد: مسابقات ملی روشندلان عراق به همت مرکز ملی قرآن کریم وابسته به اداره اوقاف شیعیان عراق و با همکاری عتبات و تولیت زیارتگاه‌های شیعی عراق در مرقد میثم تمار در کوفه برگزار شد.

 وی افزود: 25 متسابق در دو بخش حفظ و قرائت در این دوره به رقابت پرداختند که رتبه‌های اول و دوم رشته حفظ کل قرآن و رتبه دوم مسابقات قرائت از آن قرآن‌آموزان طرح «هزار حافظ قرآن» دارالقرآن آستان حسینی شد.

طرح «هزار حافظ قرآن» یکی از پروژه‌های قرآنی مهم آستان مقدس حسینی در سطح کشور عراق است و هدف از اجرای این طرح، پرورش نسلی از حافظان قرآن برای معرفی آن‌ها به‌عنوان نمایندگان این کشور در مسابقات و محافل بین‌المللی قرآنی است.

یادآور می‌شود؛ سومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم روشندلان جهان اسلام در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال آینده و همزمان با سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود/.

انتهای پیام

captcha