تخصیص 50 درصد از بودجه‌های قرآنی به مؤسسات/ برنامه‌ریزی برای هزینه‌كرد عادلانه
کد خبر: 3692396
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
محمدی به ایكنا خبر داد:

تخصیص 50 درصد از بودجه‌های قرآنی به مؤسسات/ برنامه‌ریزی برای هزینه‌كرد عادلانه

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نائب رئیس کمیسیون تخصیص بودجه صندوق شورای توسعه فرهنگ قرآنی از تصویب تخصیص حداقل 50 درصد بودجه‌های قرآنی در سال جاری و آتی به مؤسسات مردمی در نشست این كمیسیون خبر داد.

حسن محمدی، نائب رئیس کمیسیون تخصیص بودجه صندوق شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه مؤسسات مردمی چقدر از بودجه‌های قرآنی بهره‌مندی داشته‌اند، گفت: اهداف كمیسیون‌های شورای توسعه این است كه بودجه‌های قرآنی از طریق نهادهای مردمی هزینه شود.

برخی‌ از دستگاه‌ها به دنبال تصدی‌گری بودند
وی با تأكید بر اینكه حق هم این است كه این بودجه‌ها از طریق مؤسسات مردمی هزینه شود، افزود: اما متأسفانه این اتفاق به دلایل مختلف نمی‌افتاد و بعضاً دستگاه‌ها متأسفانه خودشان به دنبال این بودند كه تصدی‌گری داشته باشند بنابراین در جلسه كمیته تخصیص تصویب كردیم كه حداقل 50 درصد از این اعتبارات چه در استان‌ها و چه در كمیسیون‌ها در سال جاری و آتی به دست مؤسسات و نهادهای مردمی برسد.

تخصیص 50 درصد بودجه به مؤسسات در بودجه جاری و آتی حتماً محقق می‌شود
محمدی در پاسخ به اینكه آیا این مسئله تاكنون محقق شده است، گفت: خیر، تازه مصوب شده است و برای بودجه‌های جاری و آتی حتماً محقق خواهد شد.

تنها كمك مالی به مؤسسات در سال جاری اعطای وام از طریق اتحادیه بود
مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی كشور در عین حال یادآور شد كه در سال 96 حتی یك ریال از اعتبارات قرآنی نیامده بنابراین هنوز هیچ كمكی به مؤسسات داده نشده است و تنها كمك مالی كه به مؤسسات شده است، اعطای وام‌های قرض‌الحسنه‌ای بود كه از طریق اتحادیه تشكل‌های قرآنی به موسسات اختصاص یافت.
وی همچنین گفت: در سال گذشته از مجموع 200 میلیارد مصوب بودجه قرآنی، 9 میلیارد و 900 میلیون محقق شد كه آن هم بخش بسیار ناچیزی به دست مؤسسات مردمی رسید لذا ما در حال برنامه‌ر‌یزی برای نحوه هزینه‌كرد عادلانه آن هستیم.

خبرنگار: زهرا عسكری
انتهای پیام

captcha