بررسی موضوعی اقدامات دستگاه‌ها در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن/ استقلال دو نهاد
کد خبر: 3692410
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

بررسی موضوعی اقدامات دستگاه‌ها در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن/ استقلال دو نهاد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نایب رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با اشاره به برگزاری جلسه کارشناسان این ستاد در روزهای گذشته، گفت: در این جلسه علاوه بر استقلال دو نهاد که قبلا ذیل دستگاه‌های دیگر بودند، مقرر شد تا در جلسه آخر کارشناسان، اقدامات به صورت موضوع‌محور مورد بررسی قرار گیرد.

بررسی موضوعی اقدامات دستگاه‌ها در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن / استقلال دو نهاد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، نایب رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا در مورد آخرین جلسه کارشناسان این ستاد، گفت: در جلسه اخیر کارشناسان ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم مواردی که از جلسات گذشته باقی مانده بود مورد بررسی قرار گرفت که از جمله آنها رسیدگی به اقدامات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران بود.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: همچنین ستاد کل نیروهای مسلح، حوزه آموزش عالی و پژوهش و فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر مباحثی بود که مورد بررسی قرار گرفت.
وی با تأکید بر اینکه مباحث در حوزه کارشناسی تقریباً به اتمام رسیده است، تصریح کرد: در این بررسی‌ها مباحث با توجه به ظرفیت دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت اما با توجه به خروجی‌هایی که نیاز داشتیم، مقرر شد تا مباحث به صورت موضوعی نیز بررسی شود تا یک خروجی از برنامه‌های پیشنهادی به دست بیاید و هر کدام از دستگاه‌هایی که استقلال بیشتری دارند و قرار است به عنوان معین این فعالیت‌ها را اجرا کنند، یک بار هم به صورت برنامه‌محور مورد بررسی قرار بگیرند.
حسینی اظهار کرد: با این وجود یک جلسه دیگر برای مباحث کارشناسی باقی خواهد ماند و پس از آن، جلسات پایان می‌یابد تا همه چیز در جلسات ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم مورد بررسی قرار بگیرد.
نایب رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم همچنین بیان کرد: در آخرین جلسه کارشناسان پیشنهاداتی مطرح شد که از جمله در حوزه آموزش عالی برخی برنامه‌ها اضافه شد تا تقویت بیشتری شود. همچنین در حوزه رسانه نیز یک سری برنامه‌هایی اضافه شد. برخی اقدامات که از نظر برخی اعضا اطلاق اقدام ملی بر آنها قابل درک نبود نیز مورد بررسی قرار گرفت.
وی در پایان گفت: با این جلساتی که گذاشته شد کار ستاد راهبری برای تصویب اقدامات و یک برنامه‌ریزی ملی خوب آسان خواهد شد. ما بنا را بر این گذاشته‌ایم که تا قبل از آغاز سال 97 شاهد یک خروجی ملموس از جلسات ستاد باشیم.
بر اساس گزارش ایکنا از جمله موضوعاتی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، اصلاح برخی اقدامات بود. در این بخش مساجد و بسیج هر کدام به عنوان نهاد مستقل دارای راهبرد و اقدام ملی شدند.
در بحث بسیج که تا پیش از این ذیل ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفته بود، به عنوان یک راهبرد مستقل تعریف شد. با توجه به ظرفیتی که این نهاد دارد و نیز مخاطبان بسیار زیادی که دارد و با توجه به حرکت آن در راستای مطالبات مقام معظم رهبری، مقرر شد، مستقل در نظر گرفته شود.
همچنین مرکز مدیریت علمیه حوزه علمیه بانوان نیز اقدامات متنوعی را پیش بینی کرده است که اقدامات آن در جلسه کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت. بحث پژوهش که قبلاً برای مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش های وزارت علوم در نظر گرفته شده بود مقرر شد تا «آموزش عالی» نیز به آن اضافه شود. یعنی اوقاف علاوه بر تربیت نیروی انسانی در نظام غیر رسمی، در نظام رسمی نیز نقشی را در تربیت مربی ایفا کند.
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از دیگر دستگاه‌هایی بود که اقدامات آنها مورد بررسی قرار گرفت. این وزارتخانه قرار شد غیر از آموزش کارکنان دستگاه‌ها، در زمینه تکریم اجتماعی حافظان، حمایت از تولید محصولات آموزشی مورد نیاز حفظ و فضای مجازی فعالیت داشته باشند.
اقدامات مرکز حوزه علمیه برادران نیز که زیاد بود مقداری تقلیل داده شد. همچنین تغییراتی در راهبردهای وزارت کار صورت گرفت.

انتهای پیام

captcha