1400 خادم‌یاری رضوی آموزش دیدند/ راه‌اندازی مهدالرضا در شهرستان‌های فارس
کد خبر: 3692423
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
مهديار:

1400 خادم‌یاری رضوی آموزش دیدند/ راه‌اندازی مهدالرضا در شهرستان‌های فارس

گروه اجتماعی ـ مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس از ارائه آموزش‌های تخصصی به یك هزار و 400 خادم‌یار رضوی در این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، جابر مهدیار، مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس امروز، 28 بهمن‌ماه در مراسم افتتاح کانون خادمیاران رضوی مدارس علمیه خواهران استان فارس، این حرکت را نوعی تربیت و مشاوره در مسیر آتش به اختیار مورد انتظار مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) دانست و خطاب به بانوان طلاب گفت: با توجه به اینکه متوجه نسل فعلی و آتی هستید و از لحاظ دروس حوزوی در پایه‌های علمی خوبی قرار داشته و از نخبگان جامعه هستید و با در نظر گرفتن آنچه در ارتباط با موضوع کلاس‌های مشاوره اندوخته می‌کنید، طبیعتاً می‌توانید اثرگذار باشید و به حفظ انقلاب و نسل آن بپردازید.
وی اظهار کرد: با نظر مقام معظم رهبری، فعالیت‌های آستان قدس رضوی در سطح کشور و خارج از کشور گسترش پیداکرده و این گسترش بحمد الهی به سطح استان فارس هم رسیده است. تقریباً نزدیک به یک و نیم سال است که در توسعه فرهنگ رضوی با ایجاد دفتر نمایندگی در فارس، شورای مرکزی را تأسیس و سازمان قابل‌توجهی در سطح استان ایجاد کردیم.

آموزش 1400 خادم‌یاری رضوی در فارس
مهدیار با اشاره به اینکه نماینده‌های استان فارس در شهرستان‌ها فعال‌شده‌اند، گفت: آموزش‌های اولیه برای نماینده‌های استان در شهرستان‌ها انجام‌شده و تا امروز 1400 نفر برای خدمت در حرم و به‌عنوان خادمیاران حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) آموزش اختصاصی دیده‌اند.
مهدیار از صدور مدرک برای خادمیاران پس از قبولی در آزمون کشوری دوره تربیت دستیار تخصصی مشاوره خبر داد و گفت: مقدمات حضور، گزینش و پذیرش و رسیدن به کد پرسنلی برای خادمیاران انجام‌شده است و در این مرحله بعد از اتمام آزمون، برای خادمیاران مدارکی صادر خواهد شد.
وی با اشاره به فراهم بودن امکان برقراری ارتباط خادمیاران با رابطان استان در شهرستان‌ها، بیان کرد: کار شما در راستای کانون‌هایی است که خود اثرگذاران آن خواهید بود و می‌توانید خدمت بزرگی را انجام دهید.

لزوم توجه به اصل مشاوره‌دهی با رویكرد تثبیت امر به معروف
مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس با تأکید بر اصل مشاوره‌دهی با رویکرد تثبیت امربه‌معروف و نهی از منکر، گفت: آنچه تدبیر صهیونیست، آمریکا و اسرائیل، مقدس کردن منفورها و منفور کردن مقدس‌ها است. یعنی جای امربه‌معروف و نهی از منکر را کاملاً عوض شود. لذا مشاوره دهی شما به خانواده‌ها، نسل‌های فعلی و برنامه‌های آتی با همین رویکرد تثبیت امربه‌معروف و نهی از منکر باشد و در مقابل آن اندیشه بایستید.

راه‌اندازی مهدالرضا در نقاط مختلف فارس
وی، از تأسیس مهدالرضا برای سنین پنج‌ساله در شهرستان‌های استان فارس خبر دارد و گفت: تاکنون سه مهدالرضا فعال‌شده و ان‌شاءالله این توسعه در راستای تربیت نسل پنج‌ساله، قابل تکثیر و افزایش است و در سطح استان هرگونه حمایت لازم برای تأسیس مهدالرضا و گرفتن مجوزهای لازم را انجام می‌دهیم.

توسعه فرهنگ رضوی و خدمت به محرومین جامعه؛ هدف دفتر آستان قدس رضوی
مهدیار، هدف از اقدامات انجام‌شده در استان را توسعه فرهنگ رضوی و خدمت به محرومین جامعه اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه دفتر نمایندگی فارس فعالیت خود را به‌صورت استانی انجام داده و خادمیاران نیز در همان راستا سازمان پیدا می‌کنند، اقدامات انجام‌شده در استان در راستای دو هدف مهم آستان قدس رضوی یعنی توسعه فرهنگ رضوی و هم‌زمان خدمت به محرومین جامعه است.
وی ضمن ابراز حمایت استانی از خادمیاران در زمینه تأسیس و مشاوره، بیان کرد: شما خادمیاران با توجه به پایه علمی، شناخت از جامعه، فضای آموزشی ایجادشده و حمایتی که از دستگاه امام رضا(ع) می‌شوید، با وضعیت مناسبی می‌توانید در کانون‌های خادمیاری مخصوص خانواده‌ها قدم بردارید.
انتهای پیام

captcha