برپایی رقابت دانش‌آموزان قرآنی بیرم/ قرآن دارای منشور حكومتی برای همیشه تاریخ است
کد خبر: 3692464
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳

برپایی رقابت دانش‌آموزان قرآنی بیرم/ قرآن دارای منشور حكومتی برای همیشه تاریخ است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسابقات قرآن دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم شهر بیرم با رقابت 540 نفر طی دو روز در این شهر برگزرا شد.

 به گزارش خبرگزاری ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، مسابقات قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم با حضور 540 دانش‌آموز قرآنی و 20 داور و 100 نفر از عوامل اجرایی و دست‌اندرکار به‌مدت 2 روز در مسجد محمد رسول‌الله(ص) شهر بیرم برگزار شد.
جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان در جمع این دانش‌آموزان قرآنی با تأکید بر اینکه نور قرآن باید در تمامی لایه‌های جامعه روشنی‌بخش ابعاد زندگی ما باشد، گفت: نقطه شروع انقلاب از محرم، عاشورا و ایام فاطمیه نشئت گرفته است.
وی افزود: مردم با بصیرت خود در زمان انقلاب، آیات قرآنی و احکام اسلامی و قیام امام حسین(ع) را با نحوه حکومت داری طاغوت تطبیق دادند و دیدند که بین احکام اسلامی و فلسفه قیام امام حسین(ع) با حکومت زمان خود یعنی زمان طاغوت فاصله زیادی وجود دارد، همان موقع تصمیم گرفتند و دست به قیام زدند و به حول و قوه الهی انقلاب اسلامی پیروز شد.
حسنی اظهار كرد: جشن‌های پیروزی انقلاب ما ریشه در همان برنامه‌های ارزشی، اعتقادی و اسلامی، همچون محرم و ایام فاطمیه دارد که امیدواریم با تأسی گرفتن از احکام اسلامی، شیوه و سنت پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین (س) و خاندان پاک نبوت، بتوانیم انقلابمان را بیش از پیش پویاتر، بانشاط تر و گسترده‌تر از گذشته به پیش ببریم.
فرماندار ویژه لارستان تأكید كرد: تنها و بهترین راه پویایی انقلاب، حضور دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان در صحنه و تأسی گرفتن از احکام اسلامی در کسب علم و دانش و همچنین ترکیبی از تخصص و تعهد است، برای اینکه آینده کشور اسلامی را بسازیم.
وی گفت: اگر می‌خواهیم بازگشتی به عقب نداشته باشیم و ارزش‌های اسلامی همچنان پاینده و پویا باشد، باید این دو بال تعهد و تخصص در نسل‌های آینده بیش از گذشته رونق‌بخش باشد تا احکام اسلامی و آیات نورانی قرآن کریم سر منشأ زندگی ما باشد.
فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه قرآن دارای منشور حکومتی برای همیشه تاریخ است و می‌تواند الگویی عظیم و نمونه‌ای برای جامعه بشریت عرضه کند، افزود: اگر این مهم تا به امروز در جامعه نهادینه نشده، نقص از ما بوده است ولی همه باید بدانیم که اگر با احکام اسلامی و آیات قرآنی بیشتر آشنا شویم و آن را بسترساز و زمینه‌ساز فعالیت‌های همیشگی خودمان قرار دهیم، می‌بینیم که آیات قرآنی برای همیشه تاریخ منشور حکومتی دارد که در جهان بی‌نظیر است.
معاون استاندار فارس ابراز امیدواری كرد كه دانش‌آموزان و نوجوانان و جوانان با آشنایی هر چه بیشتر با آیات قرآنی و تحقیق و تفحص در قرآن که الگو و نمونه‌ایی برای چگونه زندگی کردن همه ماست، بتوانند آن‌طور که باید و شاید آینده اسلام و نظام اسلامی را به پیش ببرند و این منشور حکومتی را به جهان عرضه كنند تا هم کارآمدی نظام اسلامی را در پی داشته باشد و هم اینکه پاسخ محکمی به استکبار جهانی بدهیم که همیشه بر روی این موضوع تبلیغ می‌کند که نظام و حکومت اسلامی نمی‌تواند منشور حکومتی به جهان عرضه بدارد و نمی‌تواند احکام و برنامه‌های نوینی را برای اداره جامعه داشته باشد.
وی ادامه داد: این در حالی است كه با حضور و ایستادگی مردم به‌خصوص جوانان و نوجوانان و دانش‌آموزان در صحنه‌های مختلف و با استفاده از آیات قرآنی و منشور حکومتی اسلامی می‌توانیم همچون گذشته هم نظام اسلامی خودمان را کارآمد و الگو و نمونه به جهان عرضه کنیم و هم اینکه مشکلات داخلی خودمان را با خودکفایی اقتصادی، ثبات سیاسی و امنیت پایدار برای همیشه تاریخ پویا و با نشاط و سرزنده به پیش ببریم و احکام اسلامی و آیات قرآنی همیشه زینت بخش محافل و مجالس باشد.
انتهای پیام

captcha