تنها راه اقتصاد پویا و عبور از بحران، توجه به صادرات است
کد خبر: 3692466
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
سیاحی:

تنها راه اقتصاد پویا و عبور از بحران، توجه به صادرات است

گروه سیاست و اقتصاد ـ مدیر عامل صندوق توسعه صادرات استان فارس با تأكید بر لزوم حمایت از بخش صادرات گفت: تنها راه اقتصاد پویا و رونق و عبور از بحران اقتصادی در هر کشور، توجه به صادرات است.

به گزارش خبرگزاری ایكنا از فارس، سکینه سیاحی، مدیر عامل صندوق توسعه صادرات استان فارس امروز، 28 بهمن‌ماه در سمینار صادرات کالا و خدمات مهندسی و ارائه پتانسیل صادرات کالا به گرجستان و کشورهای همجوار که در اتاق شیراز برگزار شد، گفت: تنها راه اقتصاد پویا و رونق و عبور از بحران اقتصادی در هر کشور، توجه به صادرات است که این بخش برای رشد و توسعه نیاز به حمایت‌های دولتی دارد.
وی بیان کرد: در صورت حمایت از صادرات بخش‌هایی دیگر از جمله صنعت، کشاورزی، IT و غیره نیز پررونق خواهد بود اما متأسفانه بخش دولتی و خصوصی هیچ کدام اهمیت صادرات را به عنوان ابزار پیشران اقتصادی یک کشور، درک نکرده‌اند.
سیاحی افزود: بخش دولتی به دلیل وضعیت نامناسب دولت، از بخش صادرات حمایت نمی‌کنند که این عدم حمایت امکان رقابت و حضور در بازارهای صادراتی را از صادرکنندگان ما گرفته است.
مدیرعامل صندوق توسعه صادرات فارس اظهار كرد: قیمت تمام شده کالاهای صادراتی ما از دیگر کشورها بیشتر است و این یک آسیب برای بخش صادرات است و نیاز است دولت از بخش صادرات حمایت ویژه کند.
وی اضافه کرد: بخش خصوصی نیز با عدم بسته‌بندی مناسب و ارائه جنس با کیفیت مطلوب و انتظار سود بالا در بازارهای هدف بخش صادرات را آسیب‌پذیر کرده است.
سیاحی با اشاره به عارضه‌یابی صادرات ادامه داد: توانایی و توانمندی ایران و استان فارس در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی و نفت و گاز بسیار زیاد است و دولت باید برای رشد و رونق صادرات این بخش حمایت جدی‌تری داشته باشد.
مدیرعامل صندوق توسعه صادرات فارس گفت: نیاز است دولت یارانه‌ای به یارانه‌ای که به این بخش‌ها می‌دهد توجه داشته باشد که در صورت تخصیص یارانه به این بخش، امکان ارائه توانمندی‌های کشور بیشتر می‌شود ضمن اینکه هزینه در این بخش، سرمایه‌گذاری است.
وی افزود: همچنین انتظار است دولت در موضوع حضور بخش خصوصی در نمایشگاه‌های خارجی حمایت بیشتری از بخش خصوصی داشته باشد.
سیاحی گفت: در حال حاضر 7 تشکل صادراتی در استان فارس فعال است که تلاش ما در صندوق توسعه صادرات استان حمایت از صادرات آن‌ها و حضور پایدار در بازارهای هدف است.
انتهای پيام

captcha