تسلط به موضوعات قرآن؛ لازمه پیدایش نگاه قرآنی
کد خبر: 3692534
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹

تسلط به موضوعات قرآن؛ لازمه پیدایش نگاه قرآنی

تسلط به موضوعات قرآن؛ لازمه پیدایش نگاه قرآنی گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر اداره امور شعب خبرگزاری ایکنا مسلط بودن به موضوعات قرآنی را لازمه پیدا کردن نگاه قرآنی در جامعه دانست و افزود: مشکلاتی که انسان از آن‌ها رنج می‌برد ریشه در عدم اجرای مباحث قرآنی دارد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سید میلاد اوصیا، مدیر اداره امور شعب خبرگزاری ایکنا، صبح امروز ۲۸ بهمن‌ماه در کارگاه آموزشی خبرنگاری قرآنی که به مناسبت هفته قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری و به همت جهاددانشگاهی استان و با حضور ۳۰ نفر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت: قرآن و معارف آن بسیار وسیع است و فقط نباید به برگزاری محافل انس با قرآن و مسابقات قرآنی بسنده کرد.
وی با بیان اینکه حیوانات، محیط‌ زیست؛ مسایل حوزه خانوادگی و اجتماعی بشر امروز، همه به قرآن مربوط است و با فهم درست کلام الهی می توان برای حل این مسایل چراه جویی کرد؛ اظهار کرد: بالاترین و عمیق‌ترین لایه‌ها که باید به آن‌ها پرداخت مورد غفلت قرار گرفته است و این غفلت‌های همواره باعث غربت قرآن در جامعه می‌شود.
اوصیاء مسلط بودن به موضوعات قرآنی را لازمه پیدا کردن نگاه قرآنی در جامعه دانست و افزود: اکثر مشکلاتی که انسان از آن‌ها رنج می‌برد ریشه در عدم اجرای مباحث قرآنی دارد.
مدیر اداره امور شعب خبرگزاری ایکنا با تأکید بر اینکه اگر انسان وارد مباحث آیات قرآن شود متوجه فراوانی مباحث آن می‌شود، خاطرنشان کرد: باید دید افراد جامعه نسبت به آیات قرآن، احادیث و اسلام گسترده و عمیق شود.
وی با اشاره به اینکه قرآن شفادهنده همه دردهای انسانی است، تصریح کرد: قرآن تمامی روابط انسانی را پوشش می‌دهد و برای همه مشکلات شفا دارد.
اوصیاء در پایان ابراز کرد: اگر با نگاه مشکل محور به قرآن مراجعه شود تمام مشکلات جامعه برطرف می‌شود.
مدیر اداره امور شعب خبرگزاری ایکنا فرق شفا و دارو را در اثری که می‌گذارند دانست و عنوان کرد: دارو ممکن است اثر بگذارد یا اثری نگذارد و یا ممکن است اثر بدتری داشته باشد و حال انسان بدتر شود درصورتی‌که شفا به معنی برطرف شدن قطعی مشکلات است و این شفا جز به واسطه فهم درست آیات و عمل به آموزه های قرآنی حاصل نمی شود.

captcha