ترویج فرهنگ قرآنی سبب افزایش معنویت و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌‌شود
کد خبر: 3692543
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷

ترویج فرهنگ قرآنی سبب افزایش معنویت و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌‌شود

گروه فرهنگی- امام جمعه بانه با اشاره به اینکه اعتقادات دینی و مذهبی باعث کاهش مشکلات و معضلات فرهنگی جامعه می‌شود، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی سبب افزایش معنویت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به شهرستان بانه که با هدف بررسی مسائل و مشکلات فرهنگ و هنر این شهرستان انجام شد، با امام جمعه بانه دیدار کرد.
ماموستا عبدالله حیدری، امام جمعه بانه امروز، 28 بهمن ماه در این دیدار با برشمردن مسائل و مشکلات فرهنگی اظهار کرد: ترویج فرهنگ قرآنی سبب افزایش معنویت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌‌شود.
وی قرآن را کتاب انسان‌ساز و بهترین راهنما برای زندگی انسان عنوان کرد و افزود: توجه به قرآن و عمل به دستورات آن سبب سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها است.
امام جمعه بانه با بیان اینکه طلاق یکی از مهمترین معضلات اجتماعی در شهر بانه است، عنوان کرد: بر اساس داده های آماری معضل طلاق روز به روز در این شهرستان بیشتر می شود که لازم است برای این معضل چاره اندیشی شود.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام در خصوص طلاق گفت: از دیدگاه اسلام و پیامبر گرامی اسلام طلاق منفورترین حلال ها در نزد خداوند متعال است.
ماموستا حیدری مردم را بزرگترین سرمایه‌های هر کشور عنوان و اعلام کرد: مسئولان کشور تلاش کنند خدمت به مردم را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در ادامه این دیدار هدایت در مسیر اعتلای فرهنگ تاکید و بیان کرد: توجه به فرهنگ قومیت ها از اصولی است که بایستی مورد توجه مسئولان باشد.
وی هدایت علما و روحانوین را موجب حرکت صحیح جامعه دانست و افزود: با توجه به نیاز مردم هر شهرستان سعی می کنیم خارج از سایر فعالیت ها و اولویت ها، زمینه های لازم برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متناسب با فرهنگ مردم اندیشه شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان، بر تولید محتوای فرهنگی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید و خاطر نشان کرد: زبان هنر بیشترین تاثیرگذاری را در نشان دادن معضلات اجتماعی و فرهنگی دارد و لازم است با تولید محتوای موثر جامعه را در مسیر توسعه فرهنگی سوق داد.
انتهای پیام

captcha