لبخند خانواده شهدا از هزار اسکار بهتر است/فیلم «به وقت شام» صحنه‌های غریبانه‌ای داشت
کد خبر: 3692573
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

لبخند خانواده شهدا از هزار اسکار بهتر است/فیلم «به وقت شام» صحنه‌های غریبانه‌ای داشت

گروه فرهنگی _ همسر شهید جیلان، یکی از شهدای مدافع حرم اظهار کرد: پسرم موقع دیدن فیلم «به وقت شام»، به من گفت: «بابا اینجا کارش خیلی سخت بود، خدارو شکر به بهشت رفته، خدا رو شکر کارش راحت شده»، ابراهیم حاتمی‌کیا بداند که لبخند خانواده شهدا از دادن هزار اسکار بهتر است.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از خراسان رضوی، فیلم سینمایی «به وقت شام»، با موضوع شهدای مدافع حرم است که توسط ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان و نویسنده برجسته کشور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، در ادامه نظرات برخی مادران و همسران شهدای مدافع حرم در خصوص این فیلم را می‌خوانید.
مادر شهید حسین هریری، یکی از شهدای مدافع حرم در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص فیلم «به وقت شام»، اظهار کرد: این فیلم بسیار عالی بود و لحظه به لحظه دیدن آن بر من خیلی سخت گذشت، چراکه با آن همزادپنداری می‌کردم.
وی ادامه داد: ممنون از ابراهیم حاتمی‌کیا برای ساخت چنین فیلمی و امیدوارم که فیلم‌های بیشتری در این مورد ساخته شود.
کوثر السادات افضلی، همسر شهید علیرضا جیلان با نام جهادی «ذوالفقار»، با اشاره به اینکه همسرم سال ۹۵ به سوریه اعزام شد و ۲۸ آبان ۹۶ به شهادت رسید، تصریح کرد: بار اولی که همسرم به سوریه رفتند، ۴۵ روز بعد برگشتند، قرار نبود دیگر بروند.
وی ادامه داد: طبق قراری که با هم گذاشتیم، قرار نبود دیگر برود اما قبل رفتن به من گفت: «روز اولی که می‌خواستم به سوریه بروم، ذوق داشتم اما اکنون شوق دارم»، من آن لحظه معنی این حرف را درک نکردم.
این همسر شهید مدافع حرم عنوان کرد: امروز با دیدن فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا و صحنه‌هایی از فیلم که شهدای ما گذراندند، تبدیل ذوق به شوق و دلیل نماندن‌شان در این دنیا را متوجه شدم.
افضلی ادامه داد: درست است ما خانواده شهدا مثل زمان دفاع مقدس درگیر میدان جنگ نیستیم، شاید نمی‌توانیم زیاد اتفاقات سوریه را درک کنیم اما با دیدن این فیلم، فهمیدم خون شوهرم برای اسلام ریخته شده و ارزشش را اکنون بیشتر درک می‌‌کنم.
وی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به ابراهیم حاتمی‌کیا، بیان کرد: نگران حرف‌ها نباشید، وقتی پسرم در آخر فیلم ایشان لبخند زد و به من گفت: «مامان حالا فهمیدم بابا برای چی شهید شد»، خوشحالم بعد سه ماه آرامش عجیبی در صورتش دیدم.
ابراهیم حاتمی‌کیا لبخند خانواده شهدا از جایزه اسکار بهتر است
این همسر شهید عنوان کرد: پسرم به من گفت: «بابا اینجا کارش خیلی سخت بود، خدارو شکر به بهشت رفته، خدارو شکر کارش راحت شده»، ابراهیم حاتمی‌کیا بداند که لبخند  خانواده شهدا از دادن هزار اسکار بهتر است.
در ادامه زهرا رضایی، مادر شهید عباس علیزاده، یکی از شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون، تصریح کرد: عباس ۲۵ سالش بود و در سال ۹۲ به سوریه اعزام شد و سال ۹۳ نیز به شهادت رسید.
فیلم «به وقت شام» صحنه‌های غریبانه‌ای داشت
رضایی با اشاره به فیلم «به وقت شام»، عنوان کرد: این فیلم صحنه‌های غریبانه‌ای داشت و دلم شکست، چراکه به خوبی لحظات مظلومیت شهدای مدافع را نشان داد.
وی ادامه داد: لحظه سر بریدن افراد در فیلم، حالم را به شدت دگرگون کرد به طوری که نمی‌توانم دیگر صحبتم را با شما ادامه بدهم.

captcha