زمینه‌سازی برای تحقق یک انقلاب اقتصادی با زیربنای فرهنگی
کد خبر: 3692607
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
در پیام آیت‌الله صدیقی تاکید شد:

زمینه‌سازی برای تحقق یک انقلاب اقتصادی با زیربنای فرهنگی

گروه فرهنگی ـ در بخشی از پیام دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر به همایش بین‌المللی «سیره علوی» که امروز یک‌شنبه، 29 بهمن در خرم‌آباد قرائت شد، آمده است: «با ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) و طرح تعالیم علوی برای آشنایی بیشتر فرهیختگان، مدیران و جوانان ایران اسلامی با اسلام و در زمینه‌سازی برای تحقق یک انقلاب اقتصادی با زیربنای فرهنگ پیشگام باشید.

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله کاظم صدیقی، دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر در پیامی به نهمین همایش بین‌المللی «سیره علوی» در لرستان که امروز یک‌‎شنبه، 29 بهمن در خرم‌آباد قرائت شد، خطاب به برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در نهمین همایش علمی سیره علوی، اظهارکرده است: اهتمام امام جمعه محترم و نماینده معزز ولی‌فقیه در استان لرستان و رئیس محترم بنیاد بین‌المللی غدیر آن سامان و رؤسا گرامی و اساتید محترم دانشگاه‌ها و دانشجویان و مردم عزیز و ولایتمدار که احیاگران ارزش‌های انقلابی و اسلامی با الهام گرفتن از شاخص حق و حقیقت امیرالمؤمنین می‌باشید؛ را در جهت برگزاری نهمین همایش علمی سیره علوی می‌ستایم و از خداوند بزرگ قبولی این خدمت ارزشمند علمی را از همه دست اندركاران عزیز خواهانم.
این پیام می‎افزاید: ادیان الهی و پیروان انبیاء و به‌ویژه اسلام عزیز و پیروان مکتب اهل بیت در طول تاریخ همواره در معرض دشمنی دشمنان انسانیت بوده‌اند و انقلاب اسلامی که استمرار راه پیامبر ختمی مرتبت برای نجات بشر و ادامه راه غدیر و گشاینده افق‌های روشن برای آینده حاکمیت مهدوی است بیش از همیشه زخم این دشمنی را احساس کرده است و با این حال با لطف الهی همچنان راست قامت و استوار درجهت تحقق اهداف خویش به پیش می‌رود.

پیام آیت‌الله صدیقی به همایش بین‌المللی «سیره علوی»

در ادامه این پیام آمده است: توطئه‌های گوناگون، کودتای نوژه، تحمیل جنگ هشت ساله، هفده هزار شهید عملیات ترویستی، تهاجم فرهنگی، فتنه‌های پیچیده و اخیراً ایجاد و سازماندهی داعش، نشانه عمق کینه و خصومت و ددمنشی استكبار جهانی است؛ که بحمدالله راه به جایی نبرده است و پس از این نیز ان‌شاءالله پیروزی نصیب جبهه حق، و خذلان و خواری سهم دشمنان دین خدا خواهد بود.
در ادامه پیام آمده است: برادران و خواهران گرامی، فرهیختگان عزیز، اما اینک شیطان بزرگ با همراهی سایر سران استکبار، بعد از شکست در عرصه‌های مختلف رویارویی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خنثی‌ شدن توطئه‌های بی‌شمارش، توان شیطانی خود را در جنگ اقتصادی متمرکز کرده است.
این پیام ادامه می‎دهد: تعالیم اسلام، راهبری امامان انقلاب اسلامی و تجربیات گرانسنگ نظام مقدس ما، نشان می‌دهد که راه مقابله با این جنگ نیز توکل بر خداوند تعالی، پیروی از دستورات نورانی ولایت فقیه و رهبر فرزانه انقلاب، حضور مردم مومن و بصیر ولایی در صحنه، و تکیه بر توانایی‌های خویش است كه با توجه به شرایط و اقتضائات این عرصه در طرح اقتصاد مقاومتی ظهور و بروز یافته است.
در ادامه آمده است: مقام معظم رهبری(مدّظلّه‌العالی) پیروزی در جنگ اقتصادی را تحقق اقتصاد مقاومتی می‌دانند که الهام گرفته از دستورات اسلام و سیره علوی است و نمونه‌هایی درخشان از آن را در روایات زیر مشاهده می‌کنیم.
در ادامه پیام آیت‌الله صدیقی آمده است: مولای متقیان علی(ع) می‌فرماید: «یَا بُنَیَّ إِنِّی أَخَافُ عَلَیْکَ الْفَقْرَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنْهُ فَإِنَّ الْفَقْرَ مَنْقَصَهٌ لِلدِّینِ مَدْهَشَهٌ لِلْعَقْلِ دَاعِیَهٌ لِلْمَقْتِ - فرزندم از فقر بر تو هراسناکم، ‌از فقر به خدا پناه ببر، زیرا که دینِ انسان را ناقص و عقل را سرگردان می‌کند و به دشمن فرا می‌خواند».
این پیام می‎افزاید: فقر در جامعه دینی و علوی حتی بر غیرمسلمان نیز قابل تحمل نیست. پیرمردی نابینا می‌گذشت و از مردم سئوال می‌کرد، حضرت اظهار ناراحتی و نارضایتی کردند و مسئولین حکومتی را مزمت فرمودند، [مسئولین] عرض کردند: یا امیرالمومنین این فرد مسیحی است. [امیرالمومنین] فرمودند: «در جوانی او را به کار وادار کرده‌اید، اکنون که ناتوان شده است در فقر واگذاشته‌اید ؟؟؟ او را از بیت‌المال بی‌نیاز کنید».
امیرالمومنین در ارتباط با فقر، اموری را گوشزد فرموده‌اند: الف) «فإنّكُم مَسؤولُونَ حتّى عنِ البِقاعِ و البَهائمِ؛ در مورد احیاء زمین‌های کشاورزی و استخراج معادن و ذخائر زیرزمینی مورد مواخذه قرار خواهید گرفت و نیز کوتاهی در دامداری موجب بازخواست الهی در قیامت خواهد بود»
و خودِ آن بزرگوار در این امر پیشگام بوده‌اند: «کانَ امیرالمؤمنین یضرِبُ بالمِرِّ و یستخرجُ الارضین؛ حضرت بیل می‌زد و نعمت‌های نهفته در دل زمین را استخراج می‌کرد».امام به حفر قنات اهتمام داشت و در ایجاد نخلستان که تأمین خوراک مردم و رونق تجارت بود، مقام اول را داشتند.
ب) توصیه به کارگزاران و دولتمردان نسبت به بازرگانان و صنعتگران: «ثم استوص بالتجار و ذوی الصناعات و اوص بهم خیرا، المقیم منهم و المضطرب بماله و المترفق ببدنه، فانهم مواد المنافع و اسباب المرافق و جلابها من المباعد و المطارح، فی برک و بحرک و سهلک و جبلک و حیث لا یلتئم الناس لمواضعها و لا یجتروون علیها، فانهم سلم لا تخاف بائقته و صلح لا تخشی غائلته و تفقد امورهم بحضرتک و فی حواشی بلادک؛ دیگر آنکه در مورد (تجار) و صاحبان صنایع وصیت مرا بپذیر و تو نیز در مورد آنان به نیکی سفارش کن! چه آنها که در شهرها مقیمند و چه آنها که با کالاهایشان درگردشند و چه کسانی که نیروی جسمی خود را بکار گرفته‏اند(و دارای هنر می‏باشند)، زیرا اینها منشا سود و اساس رونق زندگی هستند و نیازمندی‌های مردم را از شهرهای دور و دراز، از طریق دریا و صحرا و راه‌های صاف و کوهستانی و نقاطی که مردم نمی‏روند و جرأت رفتن ندارند، فراهم می‎‏کنند. پس آنان مایه‏ آشتی و محبت و صفایند و ترس ضرر و خطر درباره‏ آنها نمی‏‎رود. و جویای احوال ایشان باش و به کارهای آنها رسیدگی کن، چه آنان که در حضور تو هستند و چه آنهایی که در شهرهای دیگر اقامت دارند».
در ادامه پیام آیت‌الله صدیقی عنوان شده است: رشد اقتصادی برای عمران و آبادانی و دقت در تناسب مالیات با درآمد: «و لیکن نظرک فی عماره الارض ابلغ من نظرک فی استجلاب الخراج، لان ذلک لا یدرک الا بالعماره، ومن طلب الخراج بغیر عماره اخرب البلاد، و اهلک العباد، و لم یستقم امره الا قلیلا ....» «اخذ مالیات بدون رونق بازار و زراعت و صنعت موجب ویرانی شهرهاو نابودی جامعه اسلامی و کوتاه شدن عمر حکومت خواهد بود».
این چند روایت، نمونه‌هایی از ده‌ها رمز و سرّ اقتصاد اسلامی و زمینه‌ساز فقرزدایی، خودکفایی، پیشرفت همه جانبه و تداوم عزت‌مندی در كشور اسلامی است.
امید است كه سربلند باشید و با ترویج فرهنگ اهل‌بیت و طرح تعالیم علوی برای آشنایی بیشتر فرهیختگان، مدیران و جوانان ایران اسلامی با اسلام و در زمینه‌سازی برای تحقق یک انقلاب اقتصادی با زیربنای فرهنگ پیشگام باشید و ان‌شاءالله همچنان استمرار پیروزی افتخارآمیز حکومت توحیدی متجلّی در غدیر خم که با رهبری و هدایت ولایت فقیه و ایثار ملت سرافراز شكل گرفته و از بركت خون شهدا به كانون امید همه مسلمانان و بلكه جهانیان تبدیل شده است را شاهد باشیم.
بار دیگر مراتب ارادت و قدردانی خود را از شما خط ‌شکنان غدیرمدار ابراز می‌دارم و عنایت خداوند متعال و رضایت علی(ع) و اولاد طاهرینش، خصوصاً امام زمان(عج) و نایب آن بزرگوار، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) را مسئلت دارم».

انتهای پیام

captcha