«استقلال ایرانیان زیر نفوذ بیگانگان» منتشر شد
کد خبر: 3692627
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

«استقلال ایرانیان زیر نفوذ بیگانگان» منتشر شد

گروه ادب ــ مجموعه دو جلدی «استقلال ایرانیان زیر نفوذ بیگانگان» با هدف بررسی نفوذ قدرت‌های خارجی در ساختار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران توسط انتشارات مدرسه منتشر شد.

«استقلال ایرانیان زیر نفوذ بیگانگان» منتشر شد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات مدرسه مجموعه دو جلدی «استقلال ایرانیان زیر نفوذ بیگانگان» به قلم جواد کامور بخشایش و داوود قاسم‌پور به نگارش درآمده است. جلد اول این مجموعه، به بازخوانی سلطه کشورهای روسیه، انگلستان و آمریکا بر ایران در دو دوره قاجاز و پهلوی می‌پردازد و طی آن حوادثی تاریخی همچون عهدنامه‌های ترکمنچای و گلستان، معاهده پاریس، قرارداد دارسی، تأسیس بانک شاهنشاهی، قرارداد 1919 و کودتای سوم اسفند مورد بررسی قرار گرفته است.
بنابر همین گزارش جلد دوم این مجموعه با عنوان فرعی «آمریکا در ایران» با تکیه بر اسناد لانه جاسوسی آمریکا، به نفوذ این کشور در ساحت‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران پرداخته و حوادث و مسائلی چون قتل ماژور ایمبری موضع آمریکا در نهضت ملی شدن نفت، کودتای 28 مرداد، تأسیس ساواک، طرح جانسون، لایحه کاپیتولاسیون و... را مورد بررسی قرار می‌دهد. جلد دوم این کتاب با ذکر حوادث منجر به انقلاب اسلامی به پایان می‌برد.
مجموعه دو جلدی «استقلال ایرانیان زیر نفوذ بیگانگان» با قیمت 150 هزار ريال برای جلد اول و 180 هزار ريال برای جلد دوم و با شمارگان 1000 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha