اهتمام به ترویج فرهنگ وقف در ایام فاطمیه
کد خبر: 3692641
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
جنتی تاکید کرد:

اهتمام به ترویج فرهنگ وقف در ایام فاطمیه

گروه فرهنگی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بر لزوم ترویج فرهنگ وقف در ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: در زمینه وقف در خصوص شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س) باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان عصر دیروز شنبه 28 بهمن‌ماه در نشست صمیمی با مبلغان سوگواره یاس نبوی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: 80 درصد موقوفات ثبت شده در استان برای عزاداری اهل بیت (ع) است که متاسفانه مظلوم‌ترین موقوفات در خصوص اهل بیت(ع) نیز به حضرت زهرا (س) اختصاص دارد و در استان زنجان موقوفه‌ای که به صورت اختصاصی به این معصوم پرداخته شود، ثبت نشده است.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه ایام فاطمیه نیز باید عاشورایی برگزار شود، از مبلغان خواست که در مجالس و محافل ایام فاطمیه در خصوص ترویج فرهنگ وقف به ویژه حضرت زهرا(س) تاکید ویژه داشته و مردم را نسبت به این موضوع ترغیب کنند.
حجت‌الاسلام جنتی مباحث قرآنی و توسعه حوزه‌های علمیه را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که متاسفانه در جامعه موقوفات کمتری را به خود اختصاص داده‌اند و تصریح کرد: با توجه به اقدامات خوبی که در زمینه ترویج فرهنگ وقف در جامعه صورت گرفته است متاسفانه وقف به صورت شایسته در زندگی مردم نهادینه نشده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تاکید کرد: طبق آمار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور 290 هزار وقف جدید با توجه به نیاز جامعه صورت گرفته است که نشان از علاقه مردم به انفاق و احسان مردم دارد و تشکیل موسسات و انجمن‌های خیریه اعم از کمیته امداد، خیرین مدرسه و مسجدساز پس از انقلاب به ویژه در استان زنجان نشان‌دهنده رویکرد مردم به کار خیر و کمک به هم‌نوع است.
حجت‌الاسلام جنتی بر لزوم تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف به‌ویژه در خصوص فاطمه زهرا (س) در استان زنجان تاکید کرد و گفت: باید در این ایام تبلیغ در خصوص وقف مخصوصا وقف مرتبط با شخصیت والای فاطمه زهرا (س) مورد توجه ویژه بوده و در غرفه‌هایی که تحت عنوان خیمه‌های معرفت برپا می‌شود بیشتر در این زمینه صحبت شود.
captcha