«قرائات قرآنی» به مسابقات مصر افزوده شد
کد خبر: 3692645
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

«قرائات قرآنی» به مسابقات مصر افزوده شد

گروه بین‌الملل ـ برای نخستین بار بخش قرائات قرآنی شامل حفظ قرآن کریم با قرائت‌های هفتگانه به مسابقات بین‌المللی قرآن مصر اضافه شد.

«قرائات قرآنی» به مسابقات مصر افزوده شدبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری vetogate.com؛ اشرف فهمی، مدیر دفتر پیگیری وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر با اعلام این خبر تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این بخش باید به قرائات هفتگانه قرآن کریم مسلط باشند.

وی افزود: بیست‌‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر، فروردین‌ماه سال جاری برگزار می‌شود که جوایزی به ارزش یک میلون پوند مصری برای نفرات برتر این رقابت‌ها در نظر گرفته شده است.

اشرف فهمی تصریح کرد: مسابقات امسال در قاهره برگزار می‌شود و نمایندگانی از ۷۰ کشور اسلامی، اروپایی و کشورهای حوزه شرق آسیا در بیست‌وپنجمین دوره این رقابت‌ها حضور دارند.

قاریان هفت‌گانه یا قرّاء سبعه، هفت نفر از قرائت‌کنندگان قرآن کریم در سده دوم هجری قمری بودند که در نحوه خواندن برخی از کلمات قرآن با یکدیگر اختلاف داشتند. این افراد نحوه خواندن خود را از برخی تابعین آموخته بودند که تابعین نیز به نوبه خود نزد صحابه آموزش دیده بودند. پژوهشگران، منشأ اختلاف قرائت در متون کهن را امری طبیعی و ناگزیر دانسته‌اند.

انتهای پیام

 

captcha