رفع مشکلات اقتصادی، با الگوگیری از سیره اقتصادی امام علی(ع)
کد خبر: 3692649
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
خادمی مطرح کرد:

رفع مشکلات اقتصادی، با الگوگیری از سیره اقتصادی امام علی(ع)

گروه فرهنگی ـ استاندار لرستان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفت: استفاده از سیره اقتصادی امام علی(ع) راهگشای رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی است کمااینکه امروز اقتصاد مقاومتی لازمه پیشرفت و حل مشکلات کشور است و تاکید بر این نوع اقتصاد در زندگی امام علی(ع) قابل رویت است.

به گزارش ایکنا از لرستان، سید موسی خادمی، استاندار لرستان در نهمین دوره همایش «سیره علوی» که امروز، 29 بهمن به‌همت جهاد دانشگاهی استان لرستان در خرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: سیره امام علی(ع) دریای عظیمی است که بشر توانسته تنها درصدی از آن‌را کسب و از آن استفاده کند.
وی ادامه داد: امام علی(ع) دریایی از علم هستند که بشر با این همه پیشرفت نتوانسته به عمق و معنای واقعی کلام و شخصیت ایشان پی ببرد.بنابراین باید تلاش کنیم تا سیره امیرالمومنین(ع) را کشف کنیم و در زندگی، مدیریت و کار از آن بهره ببریم.
استاندار لرستان افزود: سیره زندگی امام علی(ع) به‌نوعی است که در تمام ابعاد زندگی می‌توان از آن بهره برد چراکه ایشان در طول زندگیشان هم مظلوم و هم حاکم بوده‌اند‌.

رفع مشکلات اقتصادی، با الگوگیری از سیره علوی/اقتصاد مقاومتی مورد توجه باشد

وی عنوان کرد: امیرالمومنین(ع) تجربه جایگاه‌های مختلف را داشته‌اند و این موضوع فرصتی ایجاد کرده تا بتوان از سیره ایشان در ابعاد مختلف بهره برد.
خادمی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، یادآور شد: بحث سیره اقتصادی امام علی(ع) یکی‌از مباحث شیرین سیره ایشان است که استفاده از آن راهگشای رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی است کمااینکه امروز اقتصاد مقاومتی لازمه پیشرفت و حل مشکلات کشور است و تاکید بر این نوع اقتصاد در زندگی امام علی(ع) قابل رویت است.

حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری؛  یکی‌از موارد اصلی اقتصاد مقاومتی

وی با بیان این‌که یکی‌از موارد اصلی اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است، گفت: امیرالمومنین(ع) در نامه‌های خود به مالک اشتر بر این مهم تاکید داشتند و خواستار حمایت و تقویت سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری بودند کمااینکه امام علی(ع) تاکید داشتند که بازرگانان و تجار و سرمایه‌گذار قاعده بر هم نیستند و می‌توانند جامعه را به ثبات برسانند.
استاندار لرستان با اشاره به این‌که شاخص بهبود فضای کسب و کار یکی‌از موارد مورد تاکید امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر بوده است، افزود: باید فضای لازم و مناسب برای ایجاد کسب و کار و تجارت را در استان و کشور فراهم کرد.

انتهای پیام

captcha