چشم‌پوشی در برابر تخلفات مجامع اتحادیه‌های استانی به چه معناست
کد خبر: 3692665
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
حجت‌الاسلام ذکاوت:

چشم‌پوشی در برابر تخلفات مجامع اتحادیه‌های استانی به چه معناست

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه قرآنی معجزه ماندگار خاتم پیرو گفته «حسن محمدی» مبنی بر اینکه تخلفاتی در مجامع استانی دیده شد اما به‌دلیل نبود شکایت با مشورت دوستان، چشم‌پوشی شد، گفت: شما به‌عنوان مدعی‌العموم و نمایندگان اتحادیه‌های کشوری در آنجا حضور داشتید و این چشم‌پوشی و یا عدم نظارت صحیح به چه معناست؟

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا ذکاوت، مدیر مؤسسه قرآنی معجزه ماندگار خاتم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به مصاحبه حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با موضوع «برگزاری مجدد مجمع عمومی اتحادیه قرآنی تهران؛ مصوبه هیئت رسیدگی/ اجرای انتخابات زیر سایه قانون» گفت: با توجه به اینکه مجمع عمومی اتحادیه مدغم قرآنی استان تهران و رأی‌گیری در خصوص هیئت مدیره این اتحادیه در مهرماه انجام شد و بعضاً نیز در روزهای اخیر از سوی حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور اظهار می‌شود که تخلفاتی در خصوص روند این اتحادیه شکل گرفته است، سؤال ما این است که خود شما و دیگران دوستان در این جلسه حضور داشتید و از دست‌اندرکاران برپایی این همایش و ر‌أی‌گیری بودید.
وی ادامه داد: اتحادیه‌های قرآنی استان تهران و حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی و مهدی نادی، مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان تهران به عنوان متولیان امر و ناظر در آن جلسه بودند و اگر مؤسساتی با وکالت‌نامه در این جلسه حضور داشتند چرا شما به عنوان متولیان امر جلوی این امر را نگرفتید.
ذکاوت اظهار کرد: سؤال من این است اگر براساس گفته حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت در مصاحبه فوق‌الذکر «همه افرادی که در جلسه اول مجمع عمومی استان تهران رأی آورده‌اند، حداقل باید نصف به علاوه یک آراء را به‌دست می‌آوردند و این اصل در قانون شیوه‌نامه و اساسنامه هیئت رسیدگی به امور موسسات قرآنی تعیین شده است. در جلسه نخست، هفت نفر بر این اساس رأی آوردند و چهار نفر از ۱۱ نفر موفق به کسب رأی نشدند که طبق قانون باید در مجمع عمومی مجددی این چهار نفر با چهار نفر دیگر رقابت کرده و چهار نفر اصلی از میان نامزدها انتخاب شوند»، باید برای چهار نفر دیگر مجدد رأی‌گیری شود و کمیته مرکزی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات این امر را نیز تأیید کرده است باید بگوییم ما مطیع قانون هستیم اما این ضعف و ناکارآمدی هیئت رسیدگی را می‌رساند.
مدیر مؤسسه قرآنی معجزه ماندگار بیان کرد: مگر در مجمع عمومی انتخابات هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی در سطح استان‌ها، نمایندگان اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های کشوری و هیئت رسیدگی حضور نداشته است اگر نمایندگان در جمع و فرآیند انتخابات نبوده‌اند، جای تأسف دارد و اگر حضور داشته است باز هم مضاعف جای تأسف دارد که در حضور نماینده هیئت رسیدگی به عنوان ناظر این مجمع و رأی‌گیری انجام شده است بازهم مقصر هستند که چرا گذاشتند این رأی‌گیری انجام شود و هزینه و پول بیت‌المال صرف شود و سپس بگویند تعدادی از مؤسسات شکایت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه شفاف‌سازی درخصوص شکایاتی که مؤسسات داشته‌اند باید صورت گیرد، ادامه داد: چطور در مباحث مختلف از جمله بودجه این شفاف‌سازی انجام می‌شود، اسامی این مؤسسات و علت شکایت آنها را کتباً بگویند و شفاف‌سازی کنند و ما هیچ ادعایی نداریم.
ذکاوت با بیان اینکه این کاندیدا که با کسب ۹۹ رأی در مجمع عمومی اتحادیه قرآنی استان تهران حائز رأی برای عضویت در هیئت مدیره شدند، اظهار کرد: حرفم این است که آقای حسن محمدی در آن انتخابات حضور داشته است و ناظری از هیئت رسیدگی در آن جلسه نیز حضور داشته‌ است یا خیر؟ اگر بوده چرا باید در برابر تخلفاتی که در آن مجمع رخ داده است، چشم‌پوشی کند و این نشان‌دهنده عدم توانایی آنها است.
وی با اشاره به اینکه در خصوص مؤسساتی که وکالت‌نامه نیز داشتند طی مجمع استان تهران رأی‌گیری انجام و موافقت اعلام شد پس چه جای حرف است، به استناد به گفته حسن محمدی در پاسخ به سؤال ایکنا که آیا در روند برگزاری مجمع عمومی استانی نیز تخلفی صورت گرفته است؟ تصریح کرد: در برخی از مجامع نمایندگان دو اتحادیه حضور داشتند و گاهاً این موضوع مورد توجه قرار داشت، اما از سوی افراد در مجمع هیچ اعتراض و شکایتی صورت نگرفت و اگر تخلفی هم بود با مشورت دوستان، چشم‌پوشی شد»، تصریح کرد: اگر «حسن محمدی» درخصوص برپایی مجامع به صورت کاملاً قانونی حرف می‌زند، پس چگونه در استان‌های دیگر باید حتماً شکایتی صورت گیرد بعد آنها را از روند قانونی برپایی انتخابات و مجمع مطلع کنید؟!
ذکاوت تأکید کرد: چگونه خلافی را ببینیم و فرد و افرادی شکایت نکرده باشند، نباید از آن دم بزنیم و حرفی به میان بیاوریم و این ضعف و ناکارآمدی مرکز هیئت رسیدگی به امور مؤسسات است که ناظری در آنجا نداشته است و اینکه می‌گوید «چشم‌‌پوشی کردیم» آیا زمانی که موردی خلاف قانون انجام می‌شود، باید چشم‌پوشی شود و یا حتماً باید شکایتی باشد؟! زمانی نیز که شکایتی نیست چرا شما که به عنوان ناظران از سوی کشور در این مجامع استانی حضور داشتید، باید چشم‌پوشی کنید. شما مدعی‌العموم هستید و باید جلوی تخلف را بگیرید.
وی اظهار کرد: اگر روال همه چیز قانونی باید باشد، پس همه جا باید انجام شود و مهر قانون به همه مجامع اتحادیه‌های مدغم قرآنی استان‌ها زده شود.
مدیر مؤسسه قرآنی معجزه ماندگار بیان کرد: بهتر بود اگر تخلفی در مجمع عمومی اتحادیه قرآنی استان تهران رخ داد آقای حسن محمدی اعتراضش را اعلام می‌کرد و با شفاف‌سازی پشت تریبون قرار می‌گرفت و اعتراضش را اعلام می‌کرد و چرا در آن هنگام این اقدام را انجام نداد؟!
وی تصریح کرد: قرار است دو اتحادیه قرآنی ادغام شود کارها و فعالیت‌ها و بودجه‌ها و هزینه‌هایشان را شفاف‌سازی کنند و تراز مالی اتحادیه‌ها شفاف اعلام کنند و چرا این امر انجام نمی‌شود تا خیرین اعتمادی به اتحادیه داشته باشند و دیگر مؤسسات نیز به اتحادیه‌ها اعتماد کنندو بدانند که آنها مطالبه گر حق و حقوق آنها از دستگاه‌های متولی و بالا دستی هستند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha