8 میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در زنجان جمع‌آوری شد
کد خبر: 3692694
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
صفری:

8 میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در زنجان جمع‌آوری شد

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 8 میلیارد و 700 میلیون تومان زکات واجب ومستحب در استان زنجان جمع‌آوری‌شده است.

به گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای زکات بخش بزینه‌رود گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه ترویج، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات در این استان از ابتدای امسال ارائه کرد.
وی افزود: این منطقه قطب کشاورزی استان محسوب می‌شود تلاشهای خوبی در زمینه جمع‌آوری زکات صورت گرفته واقدامات خوبی در حمایت از محرومین منطقه با استفاده از ظرفیت زکات انجام گرفته است.ولی با نقطه مطلوب فاصله داریم بایستی با کار تیمی و با انسجام وهمدلی به وضعیت مطلوب نایل شویم.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تاکید کرد: ترویج، نشر، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات از مصادیق اقتصاد مقاومتی در جامعه اسلامی است و پرداخت زکات موجب می‌شود در کنار رفع مشکلات و نیازهای فقرا و نیازمندان در بخش‌های مختلف، برکت نیز در جامعه جاری وسرازیر شود که وظیفه ماست فرهنگ و پیام زکات را به همه آحاد جامعه برسانیم.
صفری در ادامه زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان از ابتدای امسال را هشت میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ضمن تحقق 101 درصدی، زکات جمع‌آوری شده بیش از 13 درصد رشد داشته که این مقدار زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان، در قالب زکات واجب، مستحبی و فطره بوده است.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌شده تا پایان امسال 9 میلیارد و 400 میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شود، گفت: با همکاری اعضای شورای زکات و همراهی و مشارکت خیران در قالب زکات واجب و مستحبی زمینه تحقق این مبلغ در سال‌جاری فراهم خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه 60 درصد زکات جمع‌آوری‌شده باید صرف فقرا و 40 درصد صرف پروژه‌ها شود گفت: در استان زنجان 65 درصد زکات جمع‌آوری‌شده صرف فقرا و 35 درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است که فقرا و نیازمندان با محوریت ائمه جمعه و جماعت در اولویت کمک قرار دارند و در بخش بزینه‌رود نیز این تناسب رعایت شده است.
وی زکات را یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی اجرایی کمیته امداد در طول سال برشمرد و تاکید کرد: طرح‌های اجرایی کمیته امداد ریشه در اصول و باورهای دینی مسلمانان داشته و در تمین منابع مالی مورد نیاز برای خدمت‌رسانی اثربخش به جامعه هدف نقش بالایی ایفا می‌کند.
captcha