اقدامات خوبی در زمینه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس انجام شده است
کد خبر: 3692699
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶
ابراهیمی:

اقدامات خوبی در زمینه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس انجام شده است

گروه اجتماعی: رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان گفت: در راستای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، اقدامات ارزشمندی از سوی قضات کرمانی در زمینه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس انجام شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمدامیر ابراهیمی، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان دیروز یکشنبه، 29 بهمن در بازدید از تمامی بخش‌های بازداشتگاه موقت کرمان، گفت: رویکرد سیستم قضائی بر این است که حدالامکان از ورود بدهکاران مالی خرد به زندان جلوگیری شود.
وی در حاشیه بازدید از بازداشتگاه موقت کرمان افزود: در راستای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، اقدامات ارزشمندی از سوی قضات کرمانی در زمینه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس انجام شده است.
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان بر ضرورت استفاده از مجازات حبس در جرائم خشن اشاره کرد و گفت: زندان مکانی برای جرائم خرد و خصوصا جرائم غیر عمد نیست بلکه مکانی برای نگهداری مجرمان حرفه‌ای و جرائم سازمان یافته و جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی است.
ابراهیمی حل وفصل دعاوی و مشکلات خانوادگی را از طریق ایجاد صلح وسازش بین طرفین دعوا مهم برشمرد و اظهارکرد: استفاده از مجازات زندان به ویژه در دعاوی خانوادگی حلال مشکلات نیست.
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان با بیان اینکه امیدواریم روزی فرار رسد که هیچ بدهکار مالی در زندان گرفتار نشود و هیچ اعتبار‌داری بی‌اعتبار نشود، افزود: در آموزه‌های دینی بر وفای به عهد تاکید فراوان شده است اما متاسفانه در حال حاضر عدم توجه به آموزه‌های دینی منجر به طرح فراوان دعاوی حقوقی در خصوص مطالبات و دیون در محاکم قضائی شده است و این در حالی است که اگر به آموزه‌های دینی عمل می‌شد هم خداوند گشایش در کار قرار می‌داد و هم اعتبار‌ها بی‌اعتبار نمی‌شد.
وی هدف از این بازدیدها را رسیدگی به مشکلات قضائی مددجویان دانست و بیان کرد: در این بازدیدها به مددجویان ارشاد قضائی می‌شود تا با استفاده از ابزارهای قانونی مثل اعسار و تعدیل اقساط مشکلات آنان برطرف شود.
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان وضعیت بازداشتگاه کرمان را از لحاظ امکانات رفاهی، بهداشتی و ارائه آموزش‌های لازم حقوقی، قضائی و مذهبی بسیار مطلوب ارزیابی کرد و از زحمات پرسنل بازداشتگاه موقت کرمان تشکر کرد.
مهدی ولی‌اختیار‌آبادی، رئیس بازداشتگاه کرمان نیز همچنین دراین بازدید گفت: حضور قضات و ملاقات با مددجویان موجب رفع مشکلات قضایی و کاهش جمعیت کیفری و تسریع در روند پرونده قضائی زندانیان می شود.
یادآور می‌شود، در راستای کاهش جمعیت کیفری آقایان ابراهیمی، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان، رستمی و مختاری، معاونان قضائی محاکم عمومی و انقلاب، خانم سالاری، قاضی اجرای احکام شوراهای حل اختلاف کرمان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بازداشتگاه با حضور در نمازخانه اندرزگاه، به مشکلات قضایی مددجویان محکومین مالی وجرائم غیر عمد رسیدگی کردند.
منبع: روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان
انتهای پیام

captcha