مهدویت؛ رویکرد جدید برنامه‌سازی معارفی سیما
کد خبر: 3692711
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸

مهدویت؛ رویکرد جدید برنامه‌سازی معارفی سیما

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ‌ در جلسه‌ای با حضور اعضای حقیقی شورای معارف سیما با مدیران مرکز تخصصی موعود، بر رویکرد جدید برنامه‌های معارفی سیما به سمت مهدویت تأکید شد.

مهدویت؛ رویکرد جدید برنامه‌سازی معارفی سیما

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، در جلسه‌ای که با حضور اعضای حقیقی شورای معارف سیما و مدیران گروه‌های معارف شبکه‌های سیما با مسئولین مرکز تخصصی موعود برگزار شد، بر تقویت همکاری رسانه‌ای و برنامه‌سازی با موضوع مهدویت تأکید شد.
در این جلسه، محمدحسین محمدزاده، دبیر شورای معارف سیما با بیان اینکه پیام مهدویت باید در تمام سال مورد توجه قرار گیرد، بر بصیرت‌افزایی عموم مردم بر موضوعات پیرامون مهدویت تأکید کرد.
وی اهمیت ارتباط شبکه‌های سیما بخصوص گروه‌های معارف را با حوزه علمیه و نهادهایی که در زمینه مهدویت تلاش دارند مهم دانست و گفت: این همکاری باید بیش از بیش تقویت شود.
در ادامه این جلسه، پرویز فارسیجانی، از اعضای شورای معارف سیما با اشاره به اهمیت تبلیغ در جامعه، تبلیغ را تارو پود جامعه بشری دانست که هم در سطح عوام و هم در بین خواص مغفول مانده و ما باید راهکاری پیدا کنیم که این تبلیغ مهدویت در زندگی مردم احساس شود.
عبدالکریم خیامی، از دیگر اعضای شورای معارف سیما همکاری رسانه‌ای با حوزه‌ها و نهادهایی که برای مهدویت در تلاش هستند و فعالیت می‌کنند به‌ویژه دانشگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد.
حجت‌الاسلام و المسلمین پور سیدآقایی، رئیس مرکز تخصصی موعود با اشاره به تأسیس ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی برای جلوگیری از موازنه‌ کاری گفت: با بهره‌گیری از عناصر هنری و بیان شرح وظایف مشترک رسانه‌ها که مستلزم نگاه جهان‌شمول به این حوزه است از جمله اهداف پیش‌رو قرار گیرد.
ساخت فیلم سینمایی مرتبط با موضوع انتظار و مهدویت و القای احساس نیاز به حضرت ولی عصر(عج) و دوری از شعارزدگی و کارشناس‌محوری در برنامه‌ها از دیگر موضوعاتی بود که مورد تأکید اعضای جلسه قرار گرفت.
همچنین، تأسیس کمیته مهدویت در سازمان صدا و سیما که هدف اصلی آن ترجمه زبان مهدویت به زبان رسانه باشد و نقشه راه و اولویت‌بندی در شبکه‌ها را ایجاد کند از مهمترین مباحث مطرح شده است.
در این جلسه، محمدحسین محمدزاده، پرویز فارسیجانی، علیرضا برازش، محمد احسانی، عبدالکریم خیامی و حجت‌الاسلام والمسلمین علی نهاوندی با عنوان اعضای حقیقی شورای معارف سیما و همچنین، مدیران گروه‌های معارف این شبکه‌ها حضور داشتند.

captcha