سامانه جامع موقوفات به صورت ملی در سراسر کشور اجرا می‌شود
کد خبر: 3692747
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

سامانه جامع موقوفات به صورت ملی در سراسر کشور اجرا می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل گفت: برای شفافیت درآمد و سود موقوفات، سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به صورت ملی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

بهروز خدایی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل در گفت وگو با ایکنا، از اردبیل، با اشاره به اینکه سامانه جامع موقوفات به صورت ملی اجرا می‌شود، تصریح کرد: موقوفات انجام پذیرفته نباید با نیازهای روز فاصله بگیرد تا این عمل خداپسندانه با نیازسنجی صحیح از کمبودها و خلاء‌های موجود در بخش‌های مختلف جامعه انجام پذیرد.
وی با اشاره به اینکه نمی‌توان هیچ گونه تغییری در وقف‌نامه‌ها انجام داد، افزود: موقوفات انجام پذیرفته تنها در مسیری که وقف‌کننده آن را صلاح دانسته و تأیید کرده است، صرف می‌شود و چنانچه غیر از این عمل شود اقدام غیرقانونی و خلاف موازین شرعی انجام پذیرفته است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل تصریح کرد: مشاورانی که در سازمان اوقاف و امور خیریه فعال هستند، با انجام نیازسنجی مناسب از مسائل مورد نیاز در جامعه، در پی ارائه مشاوره‌های مناسب و انجام نقش مشورتی خود هستند تا موقوفات در مسیر صحیح و مورد نیاز صرف شوند، هرچند تصمیم‌گیری نهایی با واقفین خواهد بود.
خدایی ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل در راستای عمل به وظایف عمرانی خود در بقعه متبرکه سیدصدرالدین به مساحت 3 هزار متربغ اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان تخصیص داده و این میزان اعتبار در امامزاده صالح بالغ بر 200 میلیون تومان درنظر گرفته شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل با اشاره به برنامه های فرهنگی این اداره بیان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت و پاسخگویی به سؤالات شرعی مراجعه‌کنندگان از جمله برنامه‌های فرهنگی بوده که در طول سال و در مناسبت‌های مختلف در بقاع متبرکه انجام می‌شود.
خدایی ادامه داد: بقاع متبرکه باید به قطب شاخص فرهنگی تبدیل شوند و سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت ملی توجه ویژه‌ای را نسبت به عملیاتی شدن این موضوع در نظر گرفته است.
وی یادآور شد: با هدف احیای موقوفات، مجتمع خدماتی و تجاری در میدان پلیس اردبیل در نظرگرفته شده و زائرسرای شهرستان سرعین نیز در مساحت هزار و 500 متر مربع در حال احداث است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل گفت: طرح جامعی برای 10 بقعه متبرکه در اردبیل برنامه‌ریزی شده که پروژه‌های عمرانی بر اساس آن تحقق پیدا می‌کنند.
خدایی ادامه داد: برای شفافیت درآمد و سود موقوفات، سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه درنظر گرفته شده که به صورت ملی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام

captcha