برنامه‌ریزی برای تولید نمایش فاطمی نه مدون است نه مقطعی/‌اجرای 3 نمایش خیابانی فاطمی
کد خبر: 3692750
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
نمایش فاطمی و دلایل افول تولید نمایش مناسبتی/9

برنامه‌ریزی برای تولید نمایش فاطمی نه مدون است نه مقطعی/‌اجرای 3 نمایش خیابانی فاطمی

گروه هنر ــ ما در تولید نمایش مناسبتی و به ویژه فاطمی یا با یک تقویم رسمی برای برنامه‌ریزی مدون مواجهیم و یا در ظرف زمانی خاصی باید برای آن مقطعی تصمیم‌گیری کنیم اما متأسفانه در شرایط کنونی در هیچ کدام از این دو حالت فعالیت ویژه‌ای صورت نمی‌گیرد.

 برنامه‌ریزی برای تولید نمایش فاطمی نه مدون است نه مقطعی/‌اجرای 3 نمایش خیابانی فاطمی

سامان خلیلیان، مدیر کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی ارشاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: به هر حال ما در زمینه تولید آثار نمایشی با موضوعات دینی، ارزشی و مناسبتی  یا با یک تقویم رسمی مواجه هستیم که می‌توانیم از خیلی قبل‌تر به فکر برنامه‌ریزی برای آن باشیم و یا در ظرف زمانی آن قرار می‌گیریم که باید به شکل مقطعی برای تولید و اجرای آثار در آن اقدامی انجامی دهیم.

وی ادامه داد: اینکه چرا در ایام فاطمیه(س) امسال در حوزه هنرهای نمایشی شاهد تولید آثاری با مضمون فاطمی  به آن شکلی که باید و شاید نبودیم به دلایل زیادی بستگی دارد که از جمله مهمترین آنها در اولویت قرار نداشتن این موضوع از دیدگاه بسیاری از مدیران و مسئولان فرهنگی است.

خلیلیان تصریح کرد: به هر حال پشتیبانی و حمایت از آثار نمایشی با موضوعات خاصی همچون شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) باید از سوی نهادها و سازمان‌هایی صورت گیرد که این امر وظیفه ذاتی و مأموریت سازمانی آنهاست و برای چنین اقداماتی بودجه هم دریافت می‌کنند و باید مسئولان و مدیران آنها را مورد پرسش قرار داد که چرا اقدامی مقتضی در این مورد به انجام نمی‌رسانند.

وی افزود: به طور مثال یکی از نهادهای فعال و مؤثر در این حوزه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است که شاهد هستیم در این ایام بیشترین تمرکزش تغییر در ساختار مدیریتی است و کمترین توجهی به برنامه‌های فراگیر فرهنگی و هنری را در سطح کلانشهر تهران دارد.

وی در ادامه گفت: کانون تئاتر خیابانی ظرف امروز و فردا، سه اثر نمایشی با مضمون فاطمی در محوطه تئاتر شهر اجرا می‌کند که ساعت اجرای آنها در سه سانس 16، 16:30 و 17 خواهد بود.

مدیر کانون تئاتر خیابانی افزود: ساعت 16 نمایش «بشنو از فاطمه» به کارگردانی مرتضی وکیلیان، ساعت 16:30 نمایش «بوی بهشت» به کارگردانی زهرا غلامی و ساعت 17 نمایش «بانوی ماه» به کارگردانی مرتضی زیوری و ابراهیم مقیمی اجرا خواهند شد که این روند فردا نیز عیناً در محوطه تئاتر شهر تکرار خواهد شد.

خلیلیان در پایان گفت: بسیار تلاش کردیم که محل اجرای این نمایش‌ها را متنوع کنیم و حتی یکی از مکان‌های مورد توجه ما ایوان انتظار متروی میدان ولی‌عصر(عج) بود اما به دلیل شرایط آب و هوایی، سرما و اینکه روزها در این فصل سال کوتاه است موفق به این مهم نشدیم.

انتهای پیام

 

captcha