جذب 150 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3692759
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹

جذب 150 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 150 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سطح استان جذب و به چرخه آموزش بازگردانده شده‌اند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: تاکنون 150 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سطح استان جذب و به چرخه آموزش بازگردانده شده‌اند.
وی ادامه داد: علاوه بر مشکلاتی مانند کودکان کار، کمبود فضای آموزشی و فاصله زیاد محل سکونت دانش‌آموزان تا محل تحصیل از جمله دلایلی است که همواره باعث شده کودکان ما از تحصیل باز بمانند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته، بطوری که ما هرجا 5 دانش‌آموز وجود داشت، کلاس دایر کردیم، در حالی‌که استاندارد آن 15 نفر است.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان با کمبود نیروی انسانی نیز مواجه است که در این خصوص، پیشنهاد دو برابر کردن سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان و نیز افزایش سهمیه استخدام آزاد را داده‌ایم که مورد موافقت وزارت آموزش و پرورش واقع شده و در حال پیگیری است.
نخعی اظهار کرد: در حال حاضر، بخش عمده‌ای از کمبود نیروی انسانی استان از طریق حق‌التدریس نیروهای رسمی و 3150 نیروی خرید خدمات آموزشی تامین می‌شود؛ همچنین بیشترین سهمیه سرباز معلم نیز مربوط به این استان است.

جذب 150 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان‌وبلوچستان

انتهای پیام

captcha